ماجرای شکنجه‌های مرگبار پیرزن بیمار از سوی پرستارش

پلیس به‌دنبال پرستار جوانی است که زن سالخورده را به طرز هولناکی کتک می‌زد

دست‌وپایش را می‌بست، موهای او را می‌کشید و سرش را به دیوار می‌کوبید. اینها سکانس‌های وحشتناک شکنجه یک زن سالخورده در خانه‌اش است. سکانس‌هایی که دوربین‌های مداربسته، آن را ضبط کرد و در نهایت راز شکنجه‌های مرگبار پرستار خانگی را فاش کرد. زن جوانی که در غیاب صاحبخانه، پیرزن 80 ساله را آنقدر شکنجه کرد که در نهایت جان او را گرفت.

به گزارش شهروندآنلاین؛ چندی پیش دو زن جوان به دادسرای جنایی پایتخت مراجعه کردند و از مشکوک بودن مرگ مادرشان خبر دادند. یکی از آنها در توضیح این ماجرا به بازپرس گفت: «مادرم 80 سال داشت. او به بیماری آلزایمر مبتلا بود. برای همین حتما باید همیشه در کنارش بودیم و از او مراقبت می‌کردیم. در خانه‌مان فقط من بودم که به همراه مادرم زندگی می‌کردم. خواهرم هم ازدواج کرده و سر خانه و زندگی خودش بود. تا اینکه سر من شلوغ شد و دیگر خیلی نمی‌توانستم در خانه بمانم. من پرستار بیمارستان هستم و به‌خاطر کار زیاد مجبور شدم دو شیفت کار کنم. خواهرم هم که بیشتر مواقع باید به خانه و زندگی خودش می‌رسید. برای همین تصمیم گرفتیم که یک پرستار برای مادرم پیدا کنیم.»

آثار کبودی

او ادامه داد: «من و خواهرم با کلی تحقیق، یک شرکتی را در مرکز تهران پیدا کردیم و از طریق آن یک پرستار به ما معرفی شد. آن شرکت مجوز داشت و مشکلی نبود. با این‌حال در خانه دوربین مداربسته نصب کردیم و تصاویر دوربین روی گوشی‌هایمان هم به‌صورت آنلاین پخش می‌شد. یعنی هم خواهرم و هم من، مواقعی که این زن در خانه‌مان با مادرم تنها بود، او را می‌دیدیم و از کارهایش سر در می‌آوردیم. در مواقعی که او را می‌دیدیم، کار خاصی انجام نمی‌داد. از مادرم مراقبت می‌کرد و کارهای خانه را انجام می‌داد، اما هر از گاهی این تصاویر قطع می‌شد. بلافاصله با او تماس می‌گرفتیم و آن زن هم می‌گفت برق خانه قطع شده است. ما هم دیگر به او اعتماد کرده بودیم. برای همین اعتراضی نمی‌کردیم.»

این زن در ادامه صحبت‌هایش از مرگ ناگهانی مادرش خبر داد و گفت: «یکی دو بار آثار کبودی روی بدن مادرم دیدیم. پرستار در مورد آن کبودی‌ها هر بار بهانه‌ای می‌آورد و می‌گفت که مثلا مادرم از روی صندلی‌اش افتاده است. چون قبلا هم چنین اتفاقی افتاده بود، باور کردیم. تااینکه مادرم یک روز حالش بد شد. او را به بیمارستان رساندیم. چند روز بستری بود و در نهایت جان خود را از دست داد. خیلی حالمان بد بود. درگیر مراسم مادرم بودیم. در آن حین پرستار هم تسویه حساب کرد و رفت. بعد از گذشت چند روز، وقتی به خودمان آمدیم، تصمیم گرفتیم دوربین‌های مداربسته را درست کنیم. از یکی از بستگان‌مان که کارش همین است، خواستیم به خانه‌مان بیاید و دوربین‌ها را تعمیر کند. او وقتی آمد گفت که دوربین‌ها هیچ مشکلی ندارد و کاملا سالم است.»

تصاویر دلخراش

شاکی که همچنان شوکه بود، با یادآوری آن فیلم‌ها باز هم به خود می‌لرزید. به ادعای او، در آن فیلم‌ها مشخص شد که پرستار خانگی زن بیمار را شکنجه می‌کرده است: «وقتی فهمیدیم دوربین‌ها سالم است، با خواهرم تمام تصاویر را مشاهده کردیم. از شدت شوک نمی‌دانستیم باید چکار کنیم. آن زن پرستار در آن زمان‌هایی که دوربین‌ها را از روی گوشی ما قطع می‌کرده، دست به شکنجه مادرم می‌زده است. او سر مادرم را به دیوار می‌کوبید. موهایش را می‌کشید. دستانش را به ویلچر می‌بست و با یک وسیله او را کتک می‌زد. از دیدن این تصاویر حال‌مان بد شد. تازه فهمیدیم که آثار کبودی هم مربوط به همان شکنجه‌ها بوده است. برای همین فکر می‌کنیم مادرمان به‌خاطر این شکنجه‌ها جان باخته است. به‌خاطر همین تصمیم گرفتیم از این زن به اتهام قتل عمد شکایت کنیم.»

با شکایت دو خواهر قاضی حبیب‌الله صادقی، بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران دستور رسیدگی به این پرونده را صادر کرد. بنابراین پرونده برای رسیدگی در اختیار ماموران پلیس قرار گرفت و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. همچنین دستور بررسی نظریه پرشکی قانونی درباره علت اصلی مرگ زن سالخورده و پرستار خانگی از سوی بازپرس صادر شد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
۱ دیدگاه
  1. اعدام کمترین حقه می‌گوید

    مرگ یک گرگ انسان نما لطفی است به جامعه

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.