۸۳درصد مردم سفرهای استانی را حلال مشکلات کشور می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی ملی نشان می‌دهد ۷۳درصد مردم عملکرد دولت سیزدهم در مقابله با کرونا را موفقیت‌آمیز، ۷۸درصد شیوه دولت در مذاکرات هسته‌ای را عزتمندانه و مقتدرانه و ۸۳درصد سفرهای استانی را حلال مشکلات کشور می‌دانند.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم بعد از گذشتن از مرز ۱۰۰ روز فعالیت، کارنامه مشخصی را برای ارایه به افکار عمومی آماده کرده است. موفقیت دولت آیت‌الله رئیسی در مهار اپیدمی کرونا با واردات حجم عظیم واکسن و همچنین تلاش بازگرداندن دولت به میان مردم با سفر به استان‌های مختلف کشور، تنها نمونه‌ای از کارنامه عملکردی دولت سیزدهم است.

آیت‌الله رئیسی در گزارش ۱۰۰ روزه به مردم نیز به مواردی از عملکرد دولت اشاره کرد که حکایت از عزم دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم داشت؛ تلاش برای مهار موج افسارگسیخته تورم به یادگار مانده از گذشته، یکی از مهم‌ترین اقدامات ۱۰۰ روزه دولت برای بهبود وضعیت اقتصاد است.

در این میان مهم‌ترین قضاوت‌کننده درباره گزارش عملکرد دولت مردم خواهند بود؛ مردمی که حالا پس از صد روز گزارش دولت را نه‌تنها در اعداد و آمار، بلکه به صورت ملموس می‌بینند.

طبق نظرسنجی انجام‌شده توسط مرکز تحقیقات صداوسیما در مقیاس ملی، ارایه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت توسط آیت‌الله رئیسی در ۱۵ آذرماه، نشان می‌دهد که میزان رضایت از عملکرد دولت در این دوره زمانی، قابل توجه است.

صداقت رئیس‌جمهوری با مردم

براساس نتایج نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، پس از مصاحبه تلویزیونی آیت‌الله رئیسی با مردم، ۷۰.۷درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند که آیت‌الله رئیسی در گزارش به مردم و پاسخ به سوالات در حد زیادی صداقت داشت.

پاسخگویی شفاف به سوالات و بیان مشکلات کشور بدون بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی، یکی از دلایلی است که باعث شده مخاطبان میزان صداقت رئیس‌جمهوری در پاسخ به مردم را در حد بالایی توصیف کنند.

۷۳درصد مردم معتقد به موفقیت دولت در مهار کرونا و بی‌عدالتی

واردات واکسن کرونا از اولین ساعات به دست گرفتن دولت توسط آیت‌الله رئیسی به اولویت اول تبدیل شد و همین مسأله نیز باعث شد که طی مدت کمتر از ۳ ماه بیش از ۱۱۰میلیون دوز واکسن وارد و در کشور تزریق شود.

نکته قابل توجه اینکه براساس نظرسنجی انجام‌شده توسط مرکز تحقیقات صداوسیما، ۷۳.۲درصد از مردم عملکرد دولت سیزدهم در زمینه کرونا را در حد زیاد موفقیت‌آمیز عنوان کرده‌اند.

۳۴.۸درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین عملکرد دولت سیزدهم در زمینه مبارزه با بی‌عدالتی را در حد زیاد موفق دانسته‌اند.

نظر ۷۰درصد مردم؛ دولت سیزدهم میراث‌دار مشکلات دیگران

مشکلات به جای مانده از عملکرد دولت‌های گذشته باعث شد تا دولت سیزدهم در اولین روزهای کاری خود با بحران‌های مختلفی مواجه شود. البته دولت در همین شرایط نیز توانست اقدامات مهمی نظیر واردات میلیون‌ها دوز واکسن و همچنین مهار موج افزایش تورم را رقم بزند. در این میان اما واقعیت مشکلات به جای مانده از گذشته موضوعی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت.

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، ۷۰درصد مخاطبان معتقدند که طرح موضوع «آثار تورمی تصمیمات دولت قبل» از سوی رئیس‌جمهوری به عنوان یکی از دلایل مشکلات اقتصادی کشور کاملا موجه و قابل قبول است.

همچنین ۶۶.۴ مشارکت‌کنندگان نیز معتقدند ارایه دلیل «بدهی‌های دولت قبل» برای مشکلات امروز کشور قابل قبول است.

در این مرحله نیز ۴۴.۶درصد دلایلی نظیر «خالی بودن خزانه دولت» و ۴۸.۳درصد نیز «کمبود کالاهای اساسی» را دلایل موجهی برای مشکلات امروز کشور می‌دانند که از سوی رئیس‌جمهوری به آنها اشاره شد.

۸۳درصد مردم سفرهای استانی را حلال مشکلات کشور می‌دانند

بعد از آغاز دولت سیزدهم، بلافاصله سفرهای استانی رئیس‌جمهوری نیز آغاز شد و دولت در پایان هر هفته با سفر به یک استان، از نزدیک در جریان مشکلات جاری قرار می‌گیرد.

استقبال مردم از حضور شخص رئیس‌جمهوری در استان‌ها و دیدار چهره‌به‌چهره با او و اعضای دولت باعث شده تا میزان رضایت از سفرهای استانی دولت در حد بالایی قرار گیرد.

براساس نظرسنجی انجام‌شده توسط  مرکز تحقیقات صداوسیما، ۸۳درصد مشارکت‌کنندگان با این گفته که «با سفرهای استانی به مسائل و مشکلات استان‌ها بهتر رسیدگی می‌شود»، کاملا موافق هستند.

حمایت ۷۸درصدی مردم از شیوه دولت در مذاکرات هسته‌ای

مسأله مذاکرات ایران و کشورهای ۴+۱ با آغاز دولت سیزدهم در مسیر جدیدی قرار گرفت؛ مسیری که برخلاف ادعاهای مطرح‌شده پیش از آغاز رسمی دولت، از مسیر عقلانیت با حفظ اقتدار کشور می‌گذرد.

این شیوه مذاکره علاوه بر اینکه به مرور باعث شده تا کشورهای غربی به ویژه اروپا از موضع خود عقب‌نشینی کنند، با حمایت جدی مردمی نیز روبه‌رو شده است.

۷۸.۴درصد از مشارکت‌کنندگان در نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما با این گزاره که «ایران عزتمندانه و مقتدرانه در مذاکرات هسته‌ای حاضر شده»، موافق بوده‌اند.»

افزایش ۶۳درصدی امید مردم برای حل مشکلات در دولت سیزدهم

دولت سیزدهم با عملکرد ۱۰۰ روزه خود نشان داد که برخی مشکلات کشور که تا پیش از این از سوی برخی غیرقابل حل عنوان می‌شد، با تلاش و تدبیر مناسب قابل حل‌وفصل است.

انجام اقدامات فوری مانند واردات واکسن کرونا و انعقاد برخی قراردادهای مهم بین‌المللی باعث شده تا امید مردم به بهبود وضعیت کشور در آینده افزایش پیدا کند.

براساس نظر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما ۶۳درصد مردم در حد زیاد به حل مشکلات کشور در آینده امیدوارند.

رضایت عمومی از گزارش ۱۰۰ روزه دولت به مردم

ارایه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت به مردم توسط آیت‌الله رئیسی با رضایت قابل قبولی از سوی مخاطبان این گفت‌وگوی تلویزیونی همراه شده است.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما  ۶۱.۲درصد مخاطبان معتقدند که میزان تسلط آیت‌الله رئیسی در پاسخ به سوالات در حد زیاد بوده است.

همچنین ۵۰درصد مخاطبان گزارش ۱۰۰ روزه دولت، این گزارش را در حد زیادی قانع‌کننده اعلام کردند.

عملکرد ۱۰۰ روزه دولت سیزدهم تا اینجای کار نمره قابل قبولی از سوی مردم دریافت کرده است و قطعا رفع تدریجی مشکلات کشور می‌تواند به مرور میزان رضایتمندی جامعه از عملکرد دولت را افزایش دهد.

همین مسأله در آینده نه‌چندان دور، قابلیت‌های مغفول‌مانده کشور را احیا و راه برای برون‌رفت و برخی بحران‌های اقتصادی بازخواهد کرد.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.