راننده ایرانی تهدید به مرگ شد!

تصادف ناخواسته در جریان مسابقه مهم فرمول یک، نیکولاس لطیفی را وارد چالش بزرگی کرد

راننده ایرانی – کانادایی که در میان برترین‌های فرمول یک جهان رقابت می‌کند، با تصادف در پیست ابوظبی به شکل عجیبی یک قهرمانی بزرگ را به تیم ردبول هدیه کرد.

شهروندآنلاین – در یکی از مهم‌ترین مسابقات فرمول یک جهان که در بالاترین سطح برگزار می‌شد، راننده ایرانی‌الاصل به شکلی ناخواسته قهرمان رقابت‌ها را تغییر داد؛ اتفاقی که بازتاب‌های متفاوت و زیادی را برای او در پی داشت. مرحله آخر مسابقات فرمول یک 2021 در پیست یاس مارینای ابوظبی در حالی استارت زده شد که مکس فرستپن، راننده هلندی تیم ردبول از جایگاه اول مسابقه را آغاز کرد؛ در حالی بعد از نبرد مکس و لوئیس همیلتون در مسابقه جده، دو راننده با امتیاز مساوی به این مسابقه رسیدند و در واقع یاس مارینا مسابقه مرگ و زندگی برای هر دو بود. با روشن شدن چراغ سبز، ناگهان لوئیس همیلتون از جا کند و در پیچ اول از مکس فرستپن عبور کرد تا نشان دهد از هیچ فرصتی برای به‌دست آوردن هشتمین قهرمانی خود نخواهد گذشت.

در میانه مسابقه مکس و ردبول از تایر نرم استفاده کردند و با اینکه فاصله زیادی بین او و همیلتون برقرار شد اما مکس با تمام توان سعی کرد فاصله زمانی خود را کم کند. فرستپن توانست به‌تدریج فاصله خود را به 11 ثانیه برساند و حتی بهترین زمان برای یک دور را هم چهار بار برای خود کسب کرد، اما در فاصله پنج دور مانده تا پایان مسابقه و با اینکه همیلتون با وجود لاستیک فرسوده خود پیشتاز بود و 11 ثانیه با مکس فاصله داشت، ناگهان نیکولاس لطیفی، راننده ایرانی ـ کانادایی تیم ویلیامز از مسیر خارج شد و به گاردریل برخورد کرد. این اتفاق منجر به ورود خودروی ایمنی به پیست شد و به این ترتیب فاصله زمانی راننده‌ها از میان رفت و فقط ترتیب خودروها حفظ شد. خودروی ایمنی تا دور 58 یعنی دور آخر درون پیست بود و همیلتون تنها یک دور تا قهرمانی فاصله داشت اما با خروج خودروی ایمنی، دوباره رقابت آزاد شد و مکس فرستپن به‌دلیل استفاده از تایر نرم توانست پیچ‌های باقی‌مانده را سریع‌تر از لوئیس همیلتون طی کند و در حالی که تیم مرسدس و ردبول از شدت تعجب دهان‌شان باز مانده بود، از خط پایان بگذرد.

در واقع نیکولاس لطیفی به شکل عجیب‌وغریبی قهرمان فرمول یک جهان را تغییر داد؛ اتفاقی که با جایزه جالب تیم ردبول هم همراه شد. راننده ایرانی به‌صورت مادام‌العمر می‌تواند از ردبول به‌صورت رایگان استفاده کند.

اما حالا این راننده ایرانی در گفت‌وگوی اخیرش، پرده از اتفاقات عجیبی که بعد از آن تصادف تاریخی برایش رخ داده، برداشته است. نیکولاس لطیفی می‌گوید: «خاصیت رسانه‌ها همین است. در مورد وضعیتی که پس از ابوظبی رخ داد، بسیار گفته شده است. من هزاران پیام را در رسانه‌های اجتماعی خود، به‌صورت عمومی و از طریق دایرکت دریافت کرده‌ام. بیشتر آنها از من حمایت کرده‌اند، اما نفرت و سوءاستفاده‌های زیادی نیز وجود داشته است. نفرت، سوءاستفاده و تهدیدهایی که در رسانه‌های اجتماعی انجام شد برای من واقعا تعجب‌آور نبود، زیرا این فقط واقعیت خشن دنیایی است که در حال حاضر در آن زندگی می‌کنیم.  من با صحبت‌های منفی مجازی غریبه نیستم، معتقدم هر ورزشکاری که در صحنه جهانی رقابت می‌کند می‌داند که تحت نظارت شدید قرار دارد.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود می‌افزاید: «آنچه مرا شگفت‌زده کرد لحن شدید نفرت، سوءاستفاده و حتی تهدید به مرگ بود که دریافت کردم. با توجه به اتفاقاتی که رخ داد فقط یک گروه هستند که باید از آنها عذرخواهی کنم و آن تیمم است که البته بلافاصله هم این کار را انجام دادم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.