تنش میان ناتو و روسیه؛ تقویت روابط چین و آلمان

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 22 دسامبر 2021

هشدار پوتین به ناتو، طرح جو بایدن برای اُمیکرون و تقویت روابط چین و آلمان در روزنامه‌های جهان.

فایننشال‌تایمز

گزارش اصلی فایننشال‌تایمز در مورد تنش بین ناتو و روسیه است. این گزارش گفته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، درباره واکنش نظامی به حضور این ائتلاف در مرزهای روسیه هشدار داده است. پوتین نسبت به «اقدامات فنی نظامی مناسب» در پاسخ به تهدید گسترش حضور ناتو نزدیک مرزهای روسیه هشدار داده و فایننشال‌تایمز این وضعیت را با عنوان «افزایش قابل توجه تنش‌ها» توصیف کرده است.

نیویورک‌تایمز

«طرح بایدن برای اُمیکرون: آزمایش، اما قرنطینه نه» عنوان گزارش اصلی نیویورک‌تایمز است. در گزارش آمده: در حالی که کشور با افزایش موارد ابتلا به نوع جدید و بسیار مسری کرونا مواجه شده، جو بایدن روز سه‌شنبه به واکنش دولتش در برابر ویروس کرونا سرعت بخشید و به آمریکایی‌های مضطرب گفت که «همه ما باید نگران اُمیکرون(Omicron) باشیم، اما نباید وحشت کنیم.»

در توضیح تصویر اصلی آمده: «مرکز تست ویروس در میامی. بخشی از برنامه‌ای که سه‌شنبه، 21 دسامبر، برای مبارزه با کرونای اُمیکرون اعلام شد، راه‌اندازی سایت‌های فدرال جدید است.»

چاینا دیلی

«شی جین پینگ: روابط چین و آلمان تقویت می‌شود» عنوان گزارش اصلی چاینا دیلی است. در گزارش آمده: «شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین، بر اهمیت روابط دوجانبه بین چین و آلمان تاکید کرد و روز سه‌شنبه گفت که یک رابطه خوب بین دو کشور نه تنها در خدمت منافع اساسی مردم آنهاست، بلکه به نفع اتحادیه اروپا و جهان است. شی این سخنان را در گفت‌وگوی تلفنی با اولاف شولتس، که 8 دسامبر به عنوان صدراعظم جدید آلمان سوگند یاد کرد و جایگزین آنگلا مرکل شد، بیان کرد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.