یک هفته مانده به تعطیلات ژانویه اتفاق افتاد: سراسر آمریکا زیر سایه اُمیکرون

ورود سویه اُمیکرون به همه ۵۰ ایالت این کشور تایید شده است

در حالی که کمتر از سه هفته از شناسایی نخستین مورد مبتلا به سویه اُمیکرون در آمریکا می‌گذرد، این نوع جدید اکنون در تمامی ۵۰ ایالت این کشور تایید و به عنوان سویه غالب از نوع دلتا پیشی گرفته است.

در پی شناسایی سویه اُمیکرون در آمریکا، چندین ایالت از جمله نیویورک، مین و واشنگتن رکورد میانگین هفت روزه ابتلا به کووید-۱۹ را در این هفته ثبت کرده‌اند. این سویه که گفته می‌شود بسیار مسری‌تر از انواع پیشین است، روز دوشنبه به عنوان نوع غالب از دلتا پیشی گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری ان. بی. سی. نیوز، ایالت مین در شمال شرقی آمریکا رکورد بستری را ثبت کرد و بیمارستان‌های ایالت‌های مجاور آن از جمله نیوهمپشایر و اوهایو هم به همین ترتیب با موجی از بستری‌شدگان روبرو شده‌اند. در ایالت ویسکانسین در غرب میانه نیز شمار مبتلایان و بستری‌شدگان سیر صعودی چشمگیری را تجربه کرده و سبب نگرانی‌های مقامات بهداشتی شده است.

هرچند باوجود این ارقام نگران‌کننده، انتظار می‌رود میلیون‌ها نفر در روزهای آینده با آغاز تعطیلات سال جدید سفر کنند. بر اساس آمار به دست آمده، نزدیک به دو میلیون نفر روز سه‌شنبه از پست های بازرسی «اداره امنیت حمل و نقل» آمریکا عبور کرده‌اند که گفته می‌شود این رقم به همان اندازه سال ۲۰۱۹ و پیش از اعلام همه‌گیری جهانی کروناست.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.