وقتی رئیس فیفا را سر کار گذاشتیم!

درباره ساختمانی که ‌سال گذشته کلنگش زده شد اما هنوز یک زمین خاکی بیشتر نیست

باور می‌کنید پروژه ساخت ساختمان اداری جدید فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی با این‌که دو بار از دو ‌سال گذشته تا کنون توسط رئیس فیفا و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا کلنگ خورد‌، در بحث عملیات عمرانی حتی یک‌درصد هم پیشرفت نداشته است؟!

اولین‌‌بار در حاشیه سفر اینفانتینو به تهران مدیران فوتبال کشور مراسم کلنگ‌زنی ساخت این پروژه بسیار مهم را انجام دادند و مهدی تاج وعده داد که تشکیلات فوتبال کشور با افتتاح این ساختمان شیک و بزرگ در یک ساختمان جمع خواهد شد. بعد از این اتفاق اما هیچ اتفاق جدیدی در کمال تعجب رخ نداد و عملیات عمرانی هم آغاز نشد. تعطیلی پروژه‌ای که بالاترین مقام فوتبال جهان کلنگ احداث آن را زد، موضوعی بود که هیچ جواب قانع‌کننده‌ای برای آن وجود نداشت. از همان موقع برای خیلی‌ها سوال به وجود آمده بود که اینفانتینو کلنگ ساخت ساختمانی را زد که شاید هیچ وقت ساخته نشود و یا اگر قرار بر ساختن باشد، هر وقت مدیران فوتبال ایران دوست داشتند، این اتفاق رخ بدهد؟

با این حال بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی در حاشیه سفر شیخ سلمان رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا به تهران در آبان ماه‌ سال گذشته،‌ سایت فدراسیون از برگزاری مراسم کلنگ‌زنی احداث ساختمان اداری فوتبال ایران خبر داد و با حضور رئیس AFC این مراسم هم برگزار شد. حالا اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید بعد از کلنگ‌زنی شیخ سلمان هم دوباره این پروژه آغاز نشده و شما در این محل جز چند آجر و زمین صاف هیچ چیز دیگری مشاهده نمی‌کنید.  نکته قابل تأمل اینجاست که در زمان حضور شیخ سلمان مدیران فوتبال کشور با نصب یک تابلو آغاز پروژه این ساختمان را آبان ٩٧ اعلام کردند و تاریخ پایان این عملیات عمرانی و افتتاح ساختمان  اسفندماه ١٤٠٠ اعلام شده بود. در این رابطه بد نیست بدانید تنها اقدام فدراسیون برای ساخت این بنا، خالی‌کردن یک تریلی ماسه و یک تریلی آجر در محل پروژه است که به نظر می‌رسد این مصالح ساختمانی نیز مربوط به تعمیرات مهمانسرای کمپ تیم‌های ملی باشد. دیگر اتفاق جالب طی این ماه‌ها، تخلیه نخاله‌های ساختمانی در محل این پروژه است که به ‌طور کلی یک اقدام رو به عقب در جهت احداث این بنا است. با وجود این به نظر می‌رسد بحران ارزی و اقتصادی در کشور و عدم دریافت کمک‌های مالی از سوی فیفا به خاطر تحریم‌ها دلیل اصلی عدم شروع این پروژه بوده است. مدیران فوتبال تصمیم داشتند برای اجرای این عملیات حتی دو ساختمان فدراسیون و سازمان لیگ در میدان پیروزان و میدان شیخ بهایی را به فروش برسانند که هنوز هیچ‌کدام از این کارها هم انجام نشده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.