ترس از اُمیکرون ریخت، نفت صعودی شد

قیمت نفت تحت تاثیر نشانه‌های قابل مهارتر بودن واریانت اُمیکرون افزایش یافت

بازار نفت در روزهای اخیر درباره اینکه تا چه اندازه باید تهدید افت دوباره تقاضا برای سوخت را جدی بگیرد، مردد بود. واریانت اُمیکرون قدرت شیوع بیشتری نسبت به جهش‌های قبلی ویروس کرونا دارد، اما اطلاعات اولیه نشان می‌دهد شدت بیماری‌زایی آن ملایم‌تر است.

در معاملات پنجشنبه، بهای معاملات نفت برنت یک دلار و ۵۶ سنت معادل ۲.۱درصد افزایش یافت و در ۷۶ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه بسته شد. نفت برنت روز چهارشنبه ۱.۸درصد صعود کرده بود. این شاخص بازار جهانی ۴.۵درصد رشد هفتگی ثبت کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت یک دلار و سه سنت معادل ۱.۴درصد افزایش یافت و در ۷۳ دلار و ۷۹ سنت در هر بشکه بسته شد. شاخص نفت آمریکا ۴.۱درصد رشد هفتگی داشت. طبق آمار رفینیتیو آیکان، حجم معاملات سبک بود و تنها ۲۱۴هزار قرارداد ماه آتی مبادله شد، در حالی که میانگین روزانه در بیش از ۲۰۰ روز گذشته ۳۸۱هزار قرارداد بوده است.

با این حال بعضی از دولت‌ها محدودیت‌های سفر سختگیرانه‌ای را به منظور مقابله با شیوع واریانت اُمیکرون به اجرا گذاشته‌اند که حتی اگر این واریانت باعث سطح پایین‌تر بستری‌شدن در بیمارستان شود، می‌تواند به تقاضا آسیب بزند. شهر شیان چین روز چهارشنبه به ۱۳میلیون سکنه خود دستور داد در خانه بمانند. اسکاتلند هم برای تجمعات از ۲۶ دسامبر به مدت سه هفته محدودیت اعلام کرده و دو ایالت استرالیا استفاده از ماسک را به دنبال افزایش موارد ابتلا اجباری کرده‌اند.

آمریکا به قرص‌های ضد ویروس کووید-۱۹ که توسط شرکت‌های فایزر و مِرک تولید شده است، مجوز داد و مقامات سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کردند این قرص‌ها هر دو در برابر واریانت اُمیکرون موثر هستند. آسترازنکا هم با اشاره به مطالعات لابراتوار دانشگاه آکسفورد، اعلام کرد سه دوز واکسن کووید-۱۹ این شرکت در برابر واریانت اُمیکرون موثر است.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز روز پنجشنبه اعلام کرد شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا هفته جاری برای سومین هفته متوالی افزایش یافت و به بالاترین سطح از آوریل سال ۲۰۲۰ صعود کرد. شمار دکل‌های حفاری نفت و گاز طبیعی آمریکا با هفت حلقه افزایش، به ۵۸۶ حلقه رسید که نشان می‌دهد تولید در ماه‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

وزارت انرژی آمریکا روز پنجشنبه با برداشت ۲۵۰هزار بشکه نفت از ذخایر استراتژیک که در قالب سوآپ به شرکت ماراتن پترولیوم داده می‌شود، موافقت کرد. این وزارتخانه بیش از پنج میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک به منظور تقویت عرضه سوخت کشور فراهم کرده است و اوایل ماه میلادی جاری نخستین سوآپ را به شرکت اکسون موبیل تحویل داد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.