خوش بینی بازارها به دور جدید مذاکرات وین/ پیش بینی بازار خودرو، مسکن و ارز امروز شنبه 4 دی 1400

بازارها خوش بینانه دور جدید مذاکرات برجامی وین و روند روبه بهبود روابط ایران و عربستان را پیگیری می کنند. اما تحلیلگران چه پیش بینی از بازارهای روز شنبه 4 دی ماه 1400 دارند؟

به گزارش اقتصادنیوز ، بازارها در هفته پیش رو منتظر نتایج دور جدید از مذاکرات برجامی وین خواهند بود، چرا که به نظر می رسد این دور از مذاکرات با اشتراکات نظرات بیشتری دنبال شود.

بازار ارز | اهرم های اثرگذار کاهشی در قیمت دلار

قیمت دلار هم در معاملات پشت خطی همچنان در لبه ابتدایی کانال 30 هزار تومان در نوسان است و این درحالی است که قیمت های 29 هزار تومان هم در تابلوهای ارزی دیده می شود. به نظر می رسد فعلاً فشار فروش با توجه به دور جدید مذاکرات وین و روند روبه بهبود مذاکرات ایران و عربستان در بازار ارز بیشتر شود و بازار همچنان با مقاومت خریداران روبه رو ست.

بازار سهام | سناریوی خوش بینانه از بورس

در بازار سهام شاخص ها در هفته ای که سپری شد، بازدهی های بالای 3 درصد را به ثبت رساند اما خریداران بسیار مایل اند همان نیروی روبه جلوی معامله گران در روز چهارشنبه را به روز شنبه نیز پیوند دهند. بازار روز شنبه خوش بینانه دنبال می شود و به نظر می رسد در صورت تحقق سناریوی خوش بینانه، مسیر صعودی شاخص کل بورس در نیمه بالای 1.3 میلیون واحد امتداد خواهد یافت.

بازار خودرو | قیمت خودرو الاکلنگی شد

در بازار خودرو قیمت ها در هفته گذشته با وضعیت الاکلنگی روبه رو شد و رفتاری مشابه الگوی حرکتی دلار داشت. در مجموع روند معاملات در بازار خودرو کاهشی بود اما بازار فعلا علاوه بر نرخ ارز که سیگنال های قوی می گیرد از روند روبه بهبود مذاکرات وین و روابط ایران و عربستان هم سیگنال می گیرد که می تواند در خرید و فروش ها به صورت لحظه ای اثرگذار باشد. با توجه به برگزاری دور جدید مذاکرات وین از ششم دی، بخشی از معاملات در انتظار نتایج از این دور از مذاکرات است.

بازار مسکن | نشانه مثبت از تحرکات بازار مسکن در آذر

اطلاعات غیررسمی نشان می‌دهد بازار مسکن شهر تهران در آذرماه به لحاظ حجم عرضه و تقاضا با تحرک حدود ۳۰ درصد مواجه شده و متوسط قیمت‌ها در عین حال که از کانال ۳۲ میلیون تومان در هر متر مربع فراتر نرفته، مقدار اندکی افزایش یافت. آذرماه امسال اغلب مناطق شمالی تهران با مقدار اندکی افزایش و برخی مناطق جنوبی با کاهش قیمت نسبت به آبان ماه مواجه شدند. نرخ های پیشنهادی هر متر مربع بر اساس اطلاعات به دست آمده از آگهی‌های سامانه کیلید ۳.۴ درصد افزایش یافته و رشد قیمت بر اساس وزن‌دهی به مناطق مطابق معاملات قطعی ۰.۴ درصد بود.

بازار ارز دیجیتال | بیت کوین از 50 هزار دلار گذشت

بیت کوین در معاملات روز جمعه روند افزایشی داشت. این ارز دیجیتالی با صعود بیش از ۴ درصدی رو به رو شد و به بیش از ۵۰ هزار دلار رسید.  برخی از کارشناسان معتقدند که بیت کوین در سال 2023 به 100هزار دلار می رسد، اما برخی دیگر قیمت شش رقمی را در سال 2022 پیش بینی می کنند.به گفته کیت والتمن، یک CPA مستقر در نیویورک و متخصص در زمینه ارزهای دیجیتال، « تحلیلگران قوی در این فضا ۱۰۰هزار دلار بیت‌کوین را در سه ماهه اول ۲۰۲۲ یا زودتر پیش‌بینی می‌کنند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.