9 ساعت عملیات برای مهار آتش کارخانه نخ

 آتش‌سوزی در کارخانه کمین نخ در مورچه خورت بعد از 9 ساعت تلاش با حضور ۵۰ نیروی عملیاتی و بیش از ۲۰ دستگاه اطفائیه و خودروهای سبک و سنگین مهار شد.

ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز جمعه، سوم دی‌ماه آتش کارخانه ریسندگی و بافندگی کمین نخ در مورچه‌خورت و خارج از شهرک صنعتی مورچه خورت را محاصره کرد.

بلافاصله بعد از وقوع حادثه مدیریت بحران شهرستان شاهین‌شهر با حضور فرماندار شاهین‌شهر و مسئولان اداره برق، هلال‌احمر، فوریت‌های پزشکی، شهرداری و سازمان آتش‌نشانی شاهین‌شهر فعال شد و تیم‌های آتش‌نشانی از شهرک صنعتی بزرگ، شهرک صنعتی مورچه خورت و در ادامه از شهرداری اصفهان به محل حادثه اعزام شدند.

9 ساعت عملیات

این حریق بعد از 9 ساعت تلاش و در نیمه‌های شب مهار شد. حدود ۵۰ نیروی عملیاتی و بیش از ۲۰ دستگاه اطفائیه و خودروهای سبک و سنگین، خودروهای آبرسان، آمبولانس و اطفای حریق در محل حادثه استقرار داشتند، همچنین برق منطقه قطع شد تا مشکلی ایجاد نشود.

خطر آتش‌سوزی 6 سوله دیگر

آتش از دپوی حیاط شروع شد، به تدریج به سوله اصابت کرد و سقف سوله پایین آمد. تلاش آتش‌نشانان این بود که از سرایت آتش به سوله‌های دیگر جلوگیری کنند، چراکه ۶ سوله دیگر با حجم زیادی الیاف و پنبه وجود داشت. از اداره راهداری لودر اعزام شد تا پنبه‌ها را از کارخانه خارج کند. این در حالی بود که آب مورد نیاز برای اطفای حریق هم تامین شد.

واحدهای صنعتی باید بیمه باشند

شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه تمام واحدهای صنعتی مکلف هستند در برابر حوادثی همچون حریق، سیل و زلزله بیمه باشند، گفت: «این واحد تولیدی بیمه بود و قرار است بیمه ارزیابی خسارات را پیگیری کند. همچنین در همه واحدهای صنعتی باید مسئول ایمنی مستقر باشد، آموزش‌های دوره‌‍ای، استانداردسازی تمامی فعالیت‌ها و الزامات ایمنی هنگام چیدمان، انبار و حمل‌ونقل رعایت شود.»

او با بیان اینکه به همه شهرداری‌های استان اعلام شده سازهای پرخطر را شناسایی کنند، افزود: «به اداره صنعت، معدن و تجارت و شهرک شهرک‌های صنعتی استان اعلام کرده‌ایم بازدید ایمنی از واحدهای صنعتی داشته باشند و اخطارهای لازم را بدهند، بازرسان کار نیز باید در همه صنایع و واحدهای تولیدی مستقر باشند و علت حوادث را بررسی کنند.»

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه علت این حادثه باید توسط کارشناسان بررسی و اعلام شود، خاطرنشان کرد: «خوشبختانه در این حادثه خسارت جانی نداشتیم و فقط دو آتش‌نشان مصدوم و به‌صورت سرپایی مداوا شدند. اکنون نیز خطر به طور کامل برطرف شده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.