فرار شناگران از استخر به خاطر اختلال گاز کلر/ 32 نفر مسموم شدند

سی‌ودو نفر در استخر سرپوشیده شهر مریانج همدان به دلیل اختلال به وجود آمده در گاز کلر دچار مسمومیت شدند. این در حالی است که بقیه شناگران با لباس شنا به خیابان فرار کردند.

استخر سرپوشیده شهر مریانج همدان ساعت ۲۲ جمعه شب گذشته، در اثر اختلال گاز کلر موجب مسمومیت ۳۲ نفر از ورزشکاران حاضر در آن شد. درنهایت ۲۵ نفر در بیمارستان سینا، چهار نفر در بیمارستان بعثت و یک نفر در بیمارستان ارتش بستری شدند. دو نفر دیگر نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.

تعدادی از افراد حاضر در استخر سرپوشیده شهر مریانج به علت پخش گاز کلر در فضای سالن استخر و نبود هواکش مناسب بی‌هوش شدند. دیگر افراد حاضر در سالن به سمت درهای خروجی استخر فرار کردند. آنها با وجود سردی هوا با لباس شنا در خیابان منتهی به استخر حضور پیدا کردند.

حمید سیفی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان همدان درباره جزئیات این ماجرا گفت: «استخر سرپوشیده شنا مریانج که در پنج کیلومتری شهرستان همدان واقع شده، به علت تخلف به وجود آمده پلمپ شده است. اختلالی در گاز کلر آن استخر به وجود آمده است. این اتفاق موضوعی تکراری بوده و در سال‌ها گذشته شاهد این موضوعات در استخرهای دیگر بوده‌ایم. باید برای جلوگیری از بروز این وقایع با متخلفان این امر برخورد جدی شود.»

بررسی موضوع

او در ادامه افزود: «طبق آماری که به من ارایه شده، ۳۲ نفر در این حادثه دچار مسمومیت شدند. چهار نفر از مصدومان برای تکمیل پروسه درمان در بیمارستان ماندنی شده‌اند. بقیه افراد نیز به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده‌اند. در حال بررسی علت‌های اختلال به وجود آمده هستیم که دیگر شاهد این موضوعات نباشیم تا ضریب خطا در مباحث زیرساخت ورزش استان پایین‌تر باشد.»

همچنین در ادامه علی رشیدی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان همدان نیز درباره تعداد مصدومان این حادثه گفت: «مسئولان اداره ورزش و جوانان در بیمارستان حضور پیدا کردند و شخصا نظاره‌گر این موضوع بودیم. آماری که از سوی بیمارستان به ما ارایه شد، ۳۲ نفر بود که اکثر افراد به صورت سرپایی مداوا شدند و مشکل حادی وجود نداشت.»

حبیب معصومی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان نیز گفت: «پس از اطلاع از موضوع در استخر حضور یافتیم. افراد مسموم‌شده در زمانی که ما رسیدیم، ۲۰ نفر بودند. ۱۴ نفر را ما خارج کرده و به بیمارستان سینا منتقل کردیم. شش نفر نیز خود مسئولان استخر به مراکز درمانی انتقال داده بودند. افرادی را که ما به بیمارستان منتقل کردیم، بدحال نبودند.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.