نامه عجیب محمود احمدی‌نژاد خطاب به آنجلینا جولی

تلاش برای اصلاح وضع جهان در کنار آنجلینا جولی!

خبرسازی جدید محمود احمدی‌نژاد در فضای مجازی؛ بعد از مایکل جکسون و توپاک و سره‌نا ویلیامز نوبت به آنجلینا جولی رسیده است

[پولاد امین] محمود احمدی‌نژاد یک بار دیگر در فضای هنری ایران خبرساز شد. او که در تمام سال‌های اخیر به‌واسطه گفته‌ها و رفتارهای متفاوتش کوشیده چهره‌ای غیرکلیشه‌ای (نسبت به سیمای عمومی سیاستمداران جمهوری اسلامی ایران) از خود ترسیم کند، این بار به بهانه توییتی خطاب به آنجلینا جولی، بازیگر و کارگردان سرشناس و محبوب آمریکایی توجهات را به سوی خود جلب کرده است.

برسد به دست آنجلینا جولی

رئیس‌جمهوری سابق ایران در پاسخ به صحبت هنرمند آمریکایی آنجلینا جولی درخصوص وجود تبعيض ساختاری در جهان در توییت شخصی خود نوشت:   «با صحبت صريح شما درباره وجود تبعيض بنيادين در جهان موافقم. تبعيض، فقر، جنگ و ناامنی محصول مديريت فعلی است كه بر قدرت‌طلبی و سلطه‌جويی استوار است. جامعه انسانی نيازمند احترام، صحبت، همكاری و صداقت است. برای اصلاح وضع جهان همه با هم و متحد تلاش خواهيم كرد».

تاریخچه جنجال

این اولین بار نیست که محمود احمدی‌نژاد با توییت‌ها و نظرات عجیب و غریبش (نسبت به سیاستمداران جمهوری اسلامی ایران) خبرساز می‌شود. او که همین چند روز پیش درباره درگیری‌ها و اختلافات ارمنستان و آذربایجان توییت زد و اظهار آمادگی کرد در خدمت به حقوق مردم این دو کشور بین آنها میانجی‌گری کرده و باعث صلح این دو کشور شود؛ در چند‌سال اخیر این کار را به کرات انجام داده، تا جایی که بسیاری از کاربران فضای مجازی این اقدامات را در راستای تلاش برای برگشتن به سرخط خبرها تعبیر کرده‌اند.

احمدی‌نژاد که همین دو سه هفته پیش در توییتر به خاطر خودکشی یک هنرمند هندی اظهار تاسف کرده بود، کارنامه پربرگی در زمینه اظهارنظر درباره هنرمندان ایرانی و نامه و پست و توییت خطاب به هنرمندان سرشناس غربی دارد 

مایکل جکسون و لباس سره‌نا ویلیامز

احمدی‌نژاد که همین دو سه هفته پیش در توییتر به خاطر خودکشی یک هنرمند هندی اظهار تاسف کرده بود، کارنامه پربرگی در زمینه اظهارنظر درباره هنرمندان ایرانی و نامه و پست و توییت خطاب به هنرمندان سرشناس غربی دارد.

سال گذشته تقریبا در همین مقطع زمانی بود که «محمود احمدی‌نژاد» در توییتی به زبان انگلیسی، ضمن نقل یکی از اشعار «مایکل جکسون» خواننده آمریکایی، تولد او را تبریک گفت. این اقدام با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و بسیاری این توییت را در ادامه توییت‌ها و گفته‌های متفاوت و عجیب او نشان از تلاش او برای جلب توجه دانستند. از یاد نبریم که آن زمان مدت زمان زیادی از پیام تبریک به قهرمان لیگ بسکتبال آمریکا، تسلیت درگذشت توپاک شکور، رپر آمریکایی و واکنش به محدودیت پوشش سره­نا ویلیامز تنیسور آمریکایی در مسابقات اوپن فرانسه نمی‌گذشت و همین هم باعث عصبانیت اصولگراهایی مانند «علی خضریان» شد که توییت‌های رئیس‌جمهوری سابق ایران را چنین تحلیل کرد:   «حاشیه‌سازی اخیر محمود احمدی‌نژاد به بهانه تولد مایکل جکسون را می‌توان ادامه تلاش وی برای دیده شدن و مقابله با مرگ تدریجی سیاسی‌اش تحلیل کرد».

 

نظرات هنری احمدی‌نژاد

احمدی‌نژاد خارج از فضای توییتر هم نظرات جنجالی کم ندارد. همین چند ماه پیش در گفت‌وگو با یکی از خبرنگاران حوزه موسیقی، احمدی‌نژاد صحبت‌های حساسیت‌برانگیزی درباره علیرضا افتخاری، شجریان، حبیب محبیان، گلشیفته فراهانی و … مطرح کرد که بازتاب­های زیادی در فضای مجازی داشت.

در آن مصاحبه، محمود احمدی‌نژاد از شجریان تقدیر کرد، از گلشیفته فراهانی دفاع کرد و گفت که می‌خواست گلشیفته را به ایران برگرداند،  داریوش و ستار را خوانندگان محبوبش عنوان کرد و گفت در جوانی ترانه «آمنه» آغاسی را گوش می‌داده، در مورد خواندن زنان گفت که قانونی درباره منع آن وجود ندارد و بسیار حرف‌های دیگر که از زبان یک سیاستمدار جمهوری اسلامی ایران عجیب بود.

 

حرف آخر

از نظر بسیاری توییت اخیر محمود احمدی‌نژاد به آنجلینا جولی نیز در راستای همین نظرات، گامی دیگر برای جلب توجه و تیتر شدن است. با این حال بسیاری نیز وجود دارند که این­گونه تابوشکنی‌ها را از سوی هر که باشد درنهایت به حال فرهنگ و هنر این سرزمین مفید می‌دانند.

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
3 دیدگاه
  1. پویا می‌گوید

    بابا ایول احمدی نژاد

  2. رضا می‌گوید

    بالاخره احمدی نژاد هم به یک دردی می خوره دیگه!

  3. امراله مهماندوست می‌گوید

    برای مردم عادی کشور که اینجانب هم احدی از آنان هستم آقای محمود احمدی نژاد بهترین رئیس جمهور در کشور ایران بوده است (مسکن مهر + سهام عدالت + یارانه + واگذاری زمین برای باغ چه و باغ و کشاورزی برای همه مردم ایران که حضرت امام خامنه ای با آن مخالفت کردند) بقیه رئیس جمهورها (به غیر از شهید رجایی) برای مردم عادی در کشور ایرن چه کاری انجام داده اند؟

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.