متهمان پرونده بازیکن گابنی دادگاهی می‌شوند

کمیته انضباطی پرونده جعل را به دادگستری داد، سرمربی گل‌گهر استقبال کرد

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرونده مربوط به بازیکن گابنی گل‌گهر را به دادگستری داده است؛ حالا پلیس به دنبال جاعل این پرونده می‌گردد.

شهروندآنلاین: با گذشت حدود 10 روز از حکم سنگین کمیته انضباطی علیه باشگاه گل‌گهر و اعلام این موضوع که در پرونده مذکور جعل صورت گرفته، فوتبالی‌ها همچنان به دنبال حکم کمیته استیناف در این خصوص هستند .

مساله اصلی اما در این خصوص همان موضوع جعل ایمیل است که علاوه بر ارکان قضائی فدراسیون حالا پرونده به مراجع بالاتر هم ارایه شده است. کمیته انضباطی متوجه ایمیل‌های جعلی از سوی فدراسیون گابن شد تا دست متخلفان در این پرونده رو شود و یکی از جنجالی‌ترین آرای انضباطی تاریخ فوتبال ایران صادر شود.

هرچند کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نتیجه سه بازی گل گهر را به سود حریفان (استقلال، پیکان و سپاهان) اعلام کرد و این باشگاه مشمول جریمه مالی هم شد، اما این پایان پرونده جنجالی نبوده و احتمالا تا شناسایی کامل متخلفان و جاعلان مدارک ادامه خواهد داشت.

رضا جاودانی، عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، در این خصوص به خبرگزاری مهر گفته است: «پلیس فتا با کسی شوخی ندارد. آنها ذی‌نفع هم نیستند. خود پلیس هم دنبال جاعل است.»

جاودانی افزود: «ما این پرونده را برای پیگیری به دادگستری ارجاع دادیم. قبلا هم مواردی بوده که به دادگستری ارجاع داده باشیم اما اینقدر حساسیت‌زا نبوده است. به هر حال در این پرونده بحث پول و ارز مملکت هم در میان است.»

نکته قابل توجه در این خصوص اظهارات امیر قلعه‌نویی است؛ سرمربی گل‌گهر بعد از ارایه پرونده به دادگستری شخصا خواهان پیگیری قضائی موضوع شده است.

قلعه‌نویی در گفت‌وگویی رادیویی بیان کرد: «انتظار این رأی را نداشتیم. به گذشته هم مراجعه کنید از این اتفاقات رخ داده و هیچ‌وقت ۳-۰ نشده است. نمونه آن قشقایی و نود ارومیه و یک‌بار هم برای پیکان و راه آهن هم اتفاق افتاده است و هیچ‌وقت بازی‌ها 3 بر صفر نشده است. اما باز هم ما در عدالت کمیته انضباطی شک نداریم. ما انتظار داشتیم زمان بیشتری می‌دادند که حتی ما پیشنهاد دادیم که نماینده حراست یا فدراسیون یا باشگاه به گابن برویم.»

او افزود: «ما مدعی ایمیل‌های جعلی هستیم. ما از پلیس فتا خواهش می‌کنیم رسیدگی کند. ما هم نمی‌دانیم چه کسی ایمیل زده است. ما در مسائلی شکایتی داریم که آن را دنبال می‌کنیم، اما شکایت‌های شخصی است. این شرکت یک شرکت بزرگ است و هیچ‌وقت برای ۴۰-۵۰ هزار دلار چنین کاری نمی‌کند. وقتی شرکت تعیین می‌کند و مُهر می‌زند پس آبروی خودش را گذاشته. بازیکن که ۷۰۰ هزار دلار نبوده، مجموعا ۷۰ هزار دلار بوده است. یک‌بار هم ۱۳ آذر به ما اعلام کردند، ما ۲۹ آذر هم راستی‌آزمایی کردیم و منتظر ایمیل دیگری بودیم که آن ایمیل هم تایید شده است. اینجا مسائل پیچیده است و خواهش می‌کنیم که رسیدگی شود. هر کسی که خلاف کرده به مردم اعلام کنید. حتی بگویید قلعه‌نویی مقصر بوده است.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.