فرهاد روی ابرها قدم می‌زند!

پیشکسوت استقلال به «شهروندآنلاین» می‌گوید این تیم شایسته کسب قهرمانی است

استقلال با گذشت 11 هفته از لیگ برتر عملکرد خوبی داشته و صدرنشین است؛ حالا آبی‌ها بعد از سال‌ها مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی هستند.

شهروندآنلاین: دیگر آن زمان که هواداران استقلال بعد از هر مسابقه تیم‌شان در لیگ برتر حرص نتیجه ضعیف‌ را بخورند و حسرت اینکه باز هم قرار است یک جام دیگر را از دست بدهند، گذشته است. استقلال در لیگ بیست و یکم بعد از سال‌ها تیمی سرحال نشان داده که می‌تواند از پس هر تیمی بربیاید.

آبی‌های پایتخت روز جمعه سومین برد متوالی خود در لیگ برتر را نیز به دست آوردند تا با اقتدار در صدر جدول باقی بمانند. تیم فرهاد مجیدی که در مجموع 11 مسابقه گذشته هیچ شکستی در کارنامه‌اش ثبت نشده حالا نشان داده که پتانسیل بالایی دارد و هواداران نیز از این شرایط راضی و خشنود هستند.

ثبات مدیریتی و بازگشت آرامش به تیم

یکی از موضوعاتی که استقلال طی سال‌های گذشته با آن دست به گریبان بود به مشکلات مدیریتی برمی‌گشت. بعد از کش و قوس‌های فراوان و درگیری‌هایی که طی یکی دو سال گذشته فرهاد مجیدی و بازیکنان استقلال با مدیریت‌های قبلی داشتند، در نهایت حضور مصطفی آجورلو در رأس باشگاه استقلال به بسیاری از مشکلات پایان داد. او که در دولت جدید به ریاست باشگاه استقلال رسید، موفق شد در بحث‌های سخت‌افزاری بسیاری از مشکلات باشگاه را برطرف کند و رضایت فرهاد مجیدی و بازیکنان جلب شود.

آجورلو با طرح اقتصادی‌اش در پرداخت مطالبات اعضای تیم نیز تا حد زیادی موفق بوده و به طور کلی آرامش را به استقلال برگردانده است. تزریق حس همبستگی از مدیریت به داخل تیم استقلال سبب شده تا آبی‌ها امسال با شرایط خوبی وارد مسابقات شوند و تاکنون هم نمایش‌های مطلوبی از خود در معرض دید گذاشته‌اند.

فرهاد؛ موفقیت با تیمی که خودش بست

فرهاد مجیدی در دوره‌های قبلی سرمربیگری‌اش در استقلال از اینکه تیم را خودش نبسته و بازیکنانی که توسط مربیان قبلی به جمع آبی‌ها پیوستند را تحویل گرفته، دلخور بود. امسال اما شرایطی فراهم شد تا فرهاد مجیدی با تفکرات خودش استقلال را ببندد و راهی مسابقات کند. سرمربی استقلال نفرات قدرتمندی را نیز به خدمت گرفت. به خصوص خارجی‌هایی که با حمایت مدیریت به استقلال پیوستند، عملکرد خوبی داشتند و حالا کار به جایی رسیده که حتی مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها نیز باعث نمی‌شود تا دست مجیدی خالی شود، چرا که او در هر پست چند بازیکن خوب در اختیار دارد.

پیشرفت در سبک بازی استقلال

سرمربی استقلال در مصاحبه‌هایی که از ابتدای فصل انجام داده بارها به این موضوع که شرایط تیمش روز به روز بهتر می‌شود، اشاره کرده است. استقلال اول فصل بازی‌های زیبایی انجام نمی‌داد، اما همانطور که فرهاد مجیدی می‌گفت حالا این تیم یک فوتبال هجومی و رو به جلو را به نمایش می‌گذارد. بردهای پرگل استقلال به خوبی این مساله را نشان می‌دهد و هواداران هم از شرایط موجود رضایت دارند. اتفاقی که درباره استقلال مدت‌ها بود ندیده بودیم و حالا رگه‌هایی از آن مشاهده می‌شود.

بهترین خط دفاع برای آبی‌های پایتخت

طبق جدول رده‌بندی استقلال 16 گل زده است و به همراه پرسپولیس صاحب بهترین خط حمله لیگ است، اما چون 3 گل استقلال برابر گل‌گهر و با حکم کمیته انضباطی ثبت شده است، این گل‌ها گلزن ندارد و آمار آن برای آبی‌ها ثبت نخواهد شد. استقلال با دو گل خورده در 11 بازی به همراه آلومینیوم اراک صاحب بهترین خط دفاع لیگ است، اما این تیم 13 گل زده است و بعد از پرسپولیس و مس رفسنجان در رده سوم بهترین خط حمله‌های لیگ برتر قرار دارد.

فریبا در گفت‌وگو با «شهروند»: این تیم شایسته قهرمانی است

بهتاش فریبا، پیشکسوت باسابقه استقلال که سابقه بازیگری، مربیگری و سرپرستی آبی‌پوشان را دارد، درباره شرایط این تیم به خبرنگار ما گفت: «واقعا بایدبه فرهاد مجیدی تبریک بگوییم. او تیم خوبی درست کرده است. استقلال تیمی هجومی است که نشان داده توانایی‌های زیادی دارد. همانطور که مجیدی هم وعده داده بود، روز به روز بازیکنان به هماهنگی بهتری می‌رسد و اینکه تیم بعد از 11 هفته در صدر جدول به تنهایی قرار گرفته، اتفاق مثبتی تلقی می‌شود.»

او صحبت‌هایش را اینطور ادامه داد: «من فکر می‌کنم در نیم‌فصل دوم شرایط بهتر هم بشود. مجیدی رابطه خوبی با همه بازیکنان برقرار کرده و هر کس در ترکیب قرار می‌گیرد با جان و دل به میدان می‌رود. فرهاد تا الان به خوبی تیم را مدیریت کرده و از همه نظر شرایط خوبی بر تیم حاکم است.»

فریبا در پاسخ به این پرسش که آیا استقلال شانس قهرمانی در لیگ برتر را بعد از سال‌ها دارد، گفت: «شک نکنید تیم امسال حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با ادامه روند کنونی با اقتدار قهرمان می‌شود. همبستگی و اتحاد مطلوبی نزد ارکان باشگاه ایجاد شده و فکر می‌کنم همه شرایط برای قهرمانی مهیاست.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.