لغو جهانی پروازها با اوج گرفتن اُمیکرون

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ شنبه، 25 دسامبر 2021

لغو 4000 پرواز در سراسر جهان با اوج گرفتن اُمیکرون، بی‌اعتمادی آمریکایی‌ها به بیگ تک و سیاستمدارانی که به المپیک پکن نمی‌روند، عناوینی است در صفحات نخست روزنامه‌های جهان.

نیویورک‌تایمز

«اُمیکرون برنامه‌های سفر هوایی را در مقیاس جهانی مختل می‌کند» و «4000 پرواز لغو شد» عانوین گزارش اصلی نیویوزرک‌تایمز است. در گزارش آمده: «هزاران نفر از مسافران مأیوس که امیدوار بودند برای جشن‌های کریسمس پرواز کنند، با موجی از لغو در آخرین لحظه مواجه شدند، در حالی که با افزایش موارد ابتلا به کرونا کارکنان خطوط هوایی کنار گذاشته شدند؛ کسانی که به ویروس مبتلا شدند یا در معرض ابتلا به کرونای بسیار مسری اُمیکرون قرار داشتند.

به گفته FlightAware ، ارایه‌دهنده داده‌های هوانوردی، حدود 4000 پرواز در سراسر جهان که برای شب کریسمس یا روز کریسمس برنامه‌ریزی شده بود، لغو شد. بیش از 1000 پرواز از آنها در ایالات متحده، تعطیلاتی را مختل کرد که مسافران امیدوار بودند نشانه بازگشت به حالت عادی نسبی باشد و اینها در حالی است که پاندمی وارد سومین زمستان خود می‌شود.»

واشینگتن‌پست

«نظرسنجی: در ایالات متحده، اعتماد کم به «بیگ تک» (Big Tech) درباره داده‌های شخصی» عنوان گزارشی در صفحه نخست واشینگتن‌پست است. در گزارش آمده: «نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به‌طور گسترده به فیس‌بوک، تیک تاک و اینستاگرام درباره داده‌های خود بی‌اعتماد هستند. این مورد نادری است که به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها در تمام سنین و در سراسر طیف سیاسی تا حد زیادی با آن موافقند. بسیاری از آمریکایی‌ها از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند -و بیشتر آنها از فیس بوک با نزدیک به 3 میلیارد کاربر ماهانه در سراسر جهان- اما 64 درصد می‌گویند دولت باید اقدامات بیشتری برای مهار و کنترل جدی شرکت‌های بزرگ فناوری انجام دهد.»

ژاپن‌تایمز

«مقامات ارشد ژاپنی بازی‌های پکن را کنار می‌گذارند» عنوان گزارش اصلی ژاپن‌تایمز است. توکیو روز جمعه گفت پس از اعلام تحریم دیپلماتیک آمریکا و سایر کشورها به دلیل نگرانی‌های حقوق بشری، ژاپن قصد ندارد مقامات دولتی را به المپیک پکن در ماه فوریه بفرستد. هیروکازو ماتسونو، سخنگوی ارشد دولت، این تصمیم را تحریم ندانست، اما گفت که «هیچ برنامه‌ای» برای اعزام نمایندگان سیاسی به بازی‌ها وجود ندارد. ماتسونو گفت که این تصمیم پس از بررسی جامع گرفته شده است و خاطرنشان کرد که ژاپن با طرف چینی در مورد مسائل حقوق بشر در سطوح مختلف گفت‌وگو کرده است. آمریکا، بریتانیا، استرالیا و کانادا در این ماه در اعتراض به آنچه نقض حقوق بشر در چین می‌خوانند، بازی‌ها المپیک چین را بایکوت دیپلماتیک کردند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.