اجرای مانورهای مدیریت بحران و تمرین پناهگیری در نقاط امن ساختمان ضروری است

پیام رئیس هلال‌احمر در سالروز زلزله ویرانگر بم

رئیس جمعیت هلال‌احمر در پیامی به مناسبت سالروز فاجعه زلزله بم، بر لزوم اجرای مانورهای تمرینی از سوی تمام ارگان‌های عضو شورای مدیریت بحران و آموزش و تمرین پناهگیری در نقاط ایمن ساختمان هنگام زلزله تاکید کرد.

متن پیام دکتر پیرحسین کولیوند به شرح زیر است:

«مردم شریف ایران، امروز 5 دی‌ماه 1400 هجدهمین سالروز فاجعه زلزله بم است. این زلزله درس‌های بزرگ و البته سختی به مدیران و تصمیم‌سازان دستگاه‌های خدماتی، امدادی، امنیتی و انتظامی کشور ما داد.

اینجانب ضمن تسلیت مجدد به بازماندگانی که هنوز این زخم کهنه بر قلب‌شان تازه می‌شود؛ نکاتی را با شما در میان می‌گذارم.

زلزله بم نشان داد که خدمات جمعیت هلال‌احمر به تنهایی در کنترل یک بحران کفایت نمی‌کند و تمامی ارگان‌هایی که اکنون عضو شورای مدیریت بحران هستند؛ باید نقش خود را در همکاری با هلال‌احمر به خوبی بازی کنند. نقشی که از قبل باید بارها تمرین و بازآموزی شود تا سیستم مقابله با بحران در زمان فاجعه، هماهنگ، چابک و با آمادگی کامل عمل کند و اکنون سال‌هاست که با اتکا به این تجربه تلخ، مانورهای مختلفی برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

مردم شریف ایران! زلزله بم بیش از پیش، اهمیت فراگیری آموزش‌های همگانی توسط شما را آشکار کرد. استدعا دارم از طریق درگاه‌های ارتباطی و شبکه‌های مجازی جمعیت هلال‌احمر، آموزش پناهگیری و ترسیم نقشه نقاط ایمن در ساختمان را بیاموزید و آن را بارها با اعضای خانواده و همکاران خود در محل کار تمرین کنید.

تعامل سازنده و کمک به دردمندان و سانحه‌دیدگان در سایر کشورها، درس دیگر این واقعه بود. جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران از دیرباز همراه و یاری‌رسان در اغلب استمدادهای فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر بوده است. هلال‌احمر کشور ما از بزرگ‌ترین و پرمسئولیت‌ترین جمعیت‌های ملی در دنیاست و سابقه مثبت کمک‌های بشردوستانه آن و مشارکت در عملیات‌های بین‌المللی مقابله با حوادث طبیعی و انسانی در بیرون مرزهای ایران عزیزمان، موجب گشودگی در سخاوت و کمک‌رسانی از سوی جامعه جهانی در زلزله بم شد و ما همچنان به دنبال ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر و گسترش روابط بین‌المللی خود هستیم.

امید است با همراهی داوطلبانه زنان غیور و مردان نیکوکار سرزمین‌مان از بالاترین آمادگی برای مواجهه با سوانح برخوردار باشیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.