یک کلاغ چهل کلاغ در هند/ آیا میمون‌ها 200 توله سگ را کشتند؟

بی‌بی‌سی جهانی خبرنگاری را به روستای لاوول فرستاد تا صحت این خبر را راستی‌آزمایی کند

وقتی نیتین سلطان، خبرنگار بی‌بی‌سی به این روستا رفت، با واقعیت دیگری روبه‌رو شد. روستای لاوول بیش از پنج‌ هزار نفر جمعیت دارد و مساحت آن نیز زیاد است. آب کافی باعث شده است که کشتزارهای نیشکر حاصلخیزی داشته باشد.

به گزارش شرق، به نقل از بی‌بی‌سی جهانی، خبرنگار مورد نظر بعد از ورود به روستا به محل شورا رفت تا درباره وقایع اخیر پرس‌وجو کنند. با اینکه رسانه‌های هند و دیگر کشورها تنها یک هفته است که به این موضوع پرداخته‌اند، مردم محلی می‌گویند که غائله از ماه سپتامبر شروع شده بود، وقتی که دو میمون وارد این روستا شدند.

یکی از اعضای شورا می‌گوید میمون‌ها معمولا وارد روستا نمی‌شوند. اگر هم بیایند معمولا کاری به کسی ندارند، اما این بار ورود میمون‌ها با اتفاقات عجیبی همراه بود. میمون‌ها توله‌ سگ‌ها را برمی‌داشتند و با خود بالای درخت یا ساختمان‌های بلند می‌بردند. بعضی از این توله‌ها هم اتفاقی پایین می‌افتادند و می‌مردند.

شایعه کشته‌شدن توله‌ سگ‌ها توسط میمون‌ها از اینجا شروع شد. اما شایعات به اینجا ختم نشد. خیلی‌ها می‌گفتند که میمون‌ها دنبال بچه‌ها هم کرده‌اند و این شایعه باعث شد مردم درِ خانه‌های خود را قفل کنند و پای شورا نیز به مسئله باز شد. وحشت اهالی روستا باعث شد تا اعضای شورا با جنگل‌بانی تماس بگیرند، اما «پاسخی دریافت نشد». راداکیشان سوناوانی، رئیس کمیته حل اختلاف روستا، می‌گوید هر بار که ما این مسئله را گزارش می‌دادیم جنگل‌بانی تیمی را می‌فرستاد، ولی فقط نگاهی می‌کردند و می‌رفتند.

روستاییان نهایتا سراغ رسانه‌ها رفتند و انتشار اخبار باعث شد تا جنگل‌بانی روز ۱۹ دسامبر تیمی را برای گرفتن میمون‌ها روانه روستا کند. مسئول جنگل‌بانی منطقه به بی‌بی‌سی گفت: «چون میمون‌ها توله‌ سگ‌ها را می‌گرفتند ما هم یک توله‌ سگ را داخل قفس گذاشتیم و به این ترتیب میمون‌ها را به دام انداختیم و در ادامه به جنگل بازگرداندیم».

اما طرح این خبر در رسانه‌ها پیامدهای دیگری نیز داشت. در گزارش‌های اولیه صحبت از مرگ ۱۰ تا ۱۵ توله‌ سگ بود اما در ادامه چند برابر شد و نهایتا به بیش از ۲۰۰ توله‌ سگ رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.