کسی حواسش به سپاهان هست؟/ شکست‌های عجیب طلایی‌های فوتبال ایران اصفهانی‌ها را نگران کرده است

سپاهان اصفهان در هفته‌های گذشته چند شکست بد را تجربه کرده؛ این نتایج ضعیف باعث نگرانی هواداران شده است.

شهروندآنلاین: طلایی‌پوشان فوتبال ایران در شرایطی لیگ بیست و یکم را شروع کردند که امید زیادی به موفقیت و کسب قهرمانی داشتند. آنها با وجود شروع خوب در لیگ برتر، اما چند هفته‌ای است نتوانسته‌اند نتایج خوبی کسب کنند و زنگ خطر برای شاگردان محرم نویدکیا به صدا در آمده است.

نتایج ضعیف از راه رسید

سپاهان علی‌رغم اینکه در پنجره نقل و انتقالات پیام نیازمند، احسان حاج صفی و محمد محبی به عنوان سه بازیکن کلیدی تیم را از دست داد، با به خدمت گرفتن کریستوفر کنت، مسعود ریگی و شهریار مغانلو شرایط خوبی در پنجره تابستانی داشت و توانست با سه پیروزی پیاپی مقابل مس رفسنجان، نفت مسجد سلیمان و هوادار در قامت مدعی‌ترین تیم لیگ بیست و یکم ظاهر شود، اما در ادامه شکست در دربی اصفهان در روزی که یک هوادار اصفهانی نیز در مسیر فولادشهر جان باخت، سبب شد تا رفته رفته با نقاط ضعف تیم محرم نویدکیا هم آشنا شویم. آنها در ادامه نیز مقابل تراکتور تن به تساوی بدون گل دادند، اما دو پیروزی مقابل فجرشهید سپاسی و نساجی مازندران که سومی در روز بسیار خوب شاگردان نویدکیا رقم خورد، بار دیگر این تیم را به شرایط ایده‌آل بازگرداند؛ تا اینکه مصاف با گل‌گهر و شکست غیرمنتظره چهار گله از راه رسید. آنها پس از این شکست، مقابل نفت آبادان با یک گل در خانه پیروز شدند ولی در تهران مقابل استقلال شکست خوردند تا پس از این دو شکست که در فاصله سه هفته رقم خورد و البته یکی از آنها به لطف حکم کمیته انضباطی سه بر صفر اعلام شد، بار دیگر شاهد حضور سپاهان با 22 امتیاز در صدر جدول باشیم و 4 گلی که این تیم از گل‌گهر خورده بود نیز از جدول پاک شد. سپاهان در آخرین دیدارش نیز مغلوب پیکان تهران شد. این شکست حالا به صورت رسمی سومین شکست و به صورت غیر رسمی چهارمین شکست شاگردان نویدکیا به شمار می‌رود که آژیر هشدار را در اصفهان به صدا درآورده است؛ ضمن اینکه سرانجام اولین شکست خانگی این تیم در نقش جهان نیز ثبت شد.

چرا سپاهان نتیجه نمی‌گیرد؟

تیم محرم در تمام 11 بازی گذشته تیمی بود که مالکیت توپ و میدان را نسبت به حریف بیشتر در اختیار داشته و موقعیت‌های بیشتری هم ایجاد کرده، اما طلایی‌پوشان اصفهانی از مشکلی نگران‌کننده رنج می‌برند و آن هم عدم انتقال سریع از حالت هجومی به فاز دفاعی در حملات پرتعداد این تیم است و وقتی در این شرایط گل می‌خوردند، استرس بر بازیکنان حاکم می‌شود و آنها با شتاب بیشتری در حملات سعی در ایجاد موقعیت دارند؛ موضوعی که سبب از دست رفتن هماهنگی مورد نیاز تیم در بخش هجومی و ضعف در سازماندهی دفاعی و بازگشت به حالت دفاع می‌شود.

این تیم برمی‌گردد؟

هر چه هست سپاهان این روزها اصلا شرایط خوبی در راه کسب عنوان قهرمانی لیگ برتر ندارد، اما چیزی که می‌تواند آنها را خوشبین کند، امتیازات پرشماری است که مدعیان قهرمانی از  دست داده‌اند و از 33 امتیاز ممکن، استقلال بهترین عملکرد را داشته و 25 (یا 23 – بسته به رأی استیناف) امتیاز کسب کرده است؛ پس هنوز سپاهان شانس قهرمانی در لیگ برتر را با ستاره‌های پرشمار و مربی جوان و خوش‌فکرش دارد؛ البته اگر محرم نویدکیا بتواند مشکلات فنی و روانی تیمش را که گستردگی آن بر اهالی رسانه پوشیده است، حل کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.