عرضه اولیه ۱۰ تا ۲۰ درصد سهام استقلال و پرسپولیس در بورس/ وعده خصوصی‌سازی در بهمن ماه

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد سهام سرخابی‌ها به صورت تدریجی و خرد، بهمن ماه در بورس، عرضه اولیه خواهد شد. وی ادامه داد: از همه هواداران این باشگاه‌ها دعوت می‌کنیم که در عرضه اولیه سهام سرخابی‌ها مشارکت کنند، امیدواریم در آینده نیز شاهد افزایش تدریجی فروش سهام این دو باشگاه باشیم

به گزارش صداوسیما، رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد سهام سرخابی‌ها به صورت تدریجی و خرد، بهمن ماه در بورس، عرضه اولیه خواهد شد.
حسین قربانزاده در حاشیه نشست امروز کمیسیون اقتصادی مجلس و در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت واگذاری سرخابی‌ها تصریح کرد: اگر باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس صورت‌های مالی حسابرسی شده خود را تا ۱۵ دی ماه به سازمان‌های خصوصی سازی و بورس ارائه دهند و همچنین نکات مد نظر هیات پذیرش بورس نیز تایید شود، عرضه اولیه این دو باشگاه بهمن ماه در بازار سرمایه انجام می‌گیرد.

وی افزود: ارزش گذاری این دو باشگاه یک بار انجام و ارزش گذاری جدید نیز مجددا آغاز شده است، سرخابی‌ها زیان انباشته دارند لذا تلاش شده تا با شفاف سازی صورت‌های مالی این دو باشگاه، در عرضه اولیه سهام آن‌ها در بورس تمام ابعاد مالی گذشته سرخابی‌ها را افشا کنیم تا خریداران با اشراف کامل نسبت به وضعیت، خرید کنند.

قربانزاده گفت: ما صلاح می‌دانیم که در وضعیت فعلی بازار سرمایه، صرفا به صورت تدریجی و خرد بخشی از سهام این دو باشگاه یعنی ۱۰ تا ۲۰ درصد واگذار شود.

وی ادامه داد: از همه هواداران این باشگاه‌ها دعوت می‌کنیم که در عرضه اولیه سهام سرخابی‌ها مشارکت کنند، امیدواریم در آینده نیز شاهد افزایش تدریجی فروش سهام این دو باشگاه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما پیوسته جلساتی با هر دو باشگاه داریم، به ما قول دادند تا ۱۵ دی ماه صورت‌های مالی حسابرسی شده خود را ارائه دهند؛ سال مالی باشگاه پرسپولیس ۳۱ خرداد و باشگاه استقلال نیز ۳۱ تیرماه است لذا اکنون امکان دریافت صورت‌های مالی شفاف از این دو باشگاه وجود دارد.

رئیس سازمان خصوصی سازی تضمین سودآوری سرخابی‌ها را بسیار مهم دانست و گفت: تعجیل نمی‌کنیم؛ موضوعات مرتبط با حق پخش تلویزیونی، درآمد زایی و تبلیغات محیطی و سایر منابع این باشگاه‌ها باید به صورت شفاف در منابع مالی آن‌ها لحاظ شود تا خریداران بر این اساس نسبت به خرید سهام اقدام کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.