اختلاف خانوادگی مرگبار در بلوچستان/ ۳ بلوچ به‌دلیل اختلاف خانوادگی و نزاع کشته و ۴ نفر زخمی شدند

دعوا بر سر یک زمین سرنوشت 3 زن را با مرگ گره زد. این درحالی است که دو مرد و دو زن دیگر هم در این اختلاف خانوادگی مرگبار بر اثر شلیک گلوله زخمی شده‌اند.

شهروند آنلاین: شامگاه ۳ دی‌ماه ۱۴۰۰، تیراندازی یک فردمسلح بر اثر اختلاف خانوادگی بر سر یک قطعه زمین در روستای کمشهر از توابع شهرستان پنوچ منجر به کشته شدن سه زن و زخمی شدن چهار نفر دیگر شد.

گفته می‌شود پس از اختلاف بر سر یک قطعه زمین، یکی از طرفین با تیراندازی مداوم باعث کشته شدن سه زن و زخمی شدن دو زن دیگر شده است. پس از آن دو مرد نیز توسط سلاح سرد به‌شدت زخمی شده‌اند.

از هویت شهروندان کشته و زخمی شده تا لحظه تنظیم خبر اطلاعی در دست نیست.

به‌دنبال این درگیری یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد. مجروحان حادثه جهت مداوا به بیمارستان «ولی‌عصر» پنوچ و «خاتم‌الانبیا» در پهره منتقل شدند.

لازم به‌ذکر است، از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ شهروند بلوچ بر اثر تیراندازی افراد مسلح کشته و زخمی شده‌اند.

فجیع‌ترین قتل‌عام خانوادگی

یکی از تلخ‌ترین جنایت‌های اخیر در استان سیستان‌وبوچستان قتل‌عام خانواده آقای کاشانی بود.

ساعت حدود دوازده‌ونیم ظهر روز یازدهم خرداد بود که گزارش قتل‌عام خانواده کاشانی در دستور کار پلیس زاهدان قرار گرفت.

ساعت دوازده یکی از آشنایان خانواده با پلیس تماس گرفت و اطلاع داد که در پی تماس‌های بی‌نتیجه، نگران ساکنان خانه شده و بالاخره وارد خانه آنها شده و با جسدهای غرق در خون مواجه شده بود. بلافاصله عوامل انتظامی، تیم کارآگاه و بازپرس ویژه قتل برای رسیدگی وارد صحنه قتل شدند و مشاهده شد، دو زن و شش کودک جان خود را از دست داده‌اند که در میان قربانیان یک نوزاد هشت‌ماهه هم بود.  پدر این خانواده زندانی بوده و مدتی قبل با قرار وثیقه آزاد شده بود اما ظهر روز دهم خرداد خود را به زندان معرفی کرد.

بررسی‌های قضائی برای پیدا کردن ردی از عاملان پرونده ادامه داشت و کارآگاهان برای روشن شدن ابعاد پنهان ماجرا در تلاش بودند.

دستگیری عاملان جنایت

کارآگاهان پلیس آگاهی با توجه به سرنخ‌های بدست آمده و با تلاش شبانه‌روزی و اقدامات تخصصی خود عامل اصلی این جنایت را که جوانی ۲۶ ساله بود شناسایی و متهم طی یک عملیات ضربتی داخل مخفیگاهش در یکی از خیابان‌های شهر زاهدان دستگیر و در بازرسی محل اختفای او اموال سرقت شده از منزل مقتولان به‌همراه یک قبضه کلت کمری با ۲۷ فشنگ جنگی کشف شد.

با دستگیری این متهم مشخص شد که او به‌صورت حرفه‌ای در امر قاچاق موادمخدر فعالیت داشته و با کمک پنج نفر از همدستانش مرتکب این جنایت شده است.

قتل‌عام برای موادمخدر

در تحقیقات صورت‌گرفته متهم به جنایت ارتکابی اعتراف و اظهار داشت که چند روز قبل از جنایت با پدر و سرپرست مقتولان معامله ناثواب موادمخدر داشته و پس از اینکه او خود را به دادگاه معرفی و روانه زندان شده بود متهم به اتفاق همدستانش تصمیم می‌گیرند تا موادمخدری که داخل منزل مقتولان بوده را سرقت کنند.

متهم در شب حادثه به اتفاق همدستان خود به در خانه مقتولان رفته و پس از تهدید اعضای خانواده با شلیک سلاح کمری اقدام به قتل آنها می‌کند و با توجه به اینکه موادمخدر را داخل منزل پیدا نکرده بودند برای انحراف ذهن مأموران و گمراه ساختن پلیس، با صحنه‌سازی اقدام به سرقت تعدادی از وسایل منزل کرده و از محل متواری می‌شوند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.