انفجار مرگبار کپسول گاز 50 کیلویی/ یک کارگر جان خود را از دست داد

انفجار کپسول اکسیژن در گاراژ تقوی در شهر گرگان به مرگ یک کارگر منجر شد. این کارگر در حال جابه‌جایی کپسول اکسیژن از روی کامیون بود که کپسول ۵۰ کیلویی از دستش رها شد.

حدود ساعت ۱۶ و ۲۰ دقیقه یک مورد حادثه انفجار در «گاراژ تقوی» در میدان کریمی گرگان به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد. بلافاصله با هماهنگی سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی یک تیم عملیاتی از ایستگاه شماره ۲ و یک تیم کمکی از ایستگاه شماره ۴ به محل حادثه اعزام شدند.

در زمان حضور نیروهای عملیاتی مشاهده شد بر اثر انفجار کپسول ۵۰ کیلویی اکسیژن داخل یک تراشکاری، کارگاه به‌شدت تخریب شده است. شیشه‌های کارگاه‌های مجاور نیز در اثر این حادثه شکسته شده بود. خودرو ۲۰۶ پارک‌شده در محل نیز به‌صورت کامل تخریب شد.

موسی‌الرضا صفری، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان درباره جزئیات این حادثه گفت: «یک کارگر در همان لحظه اول به‌علت شدت انفجار جان خود را از دست داد. طی اظهارات شاهدان، حادثه زمانی رخ داد که کارگر تراشکاری در حال جابه‌جایی کپسول اکسیژن از روی کامیون بود. کپسول ۵۰ کیلویی از دستش رها شد. او روی زمین پرت شده و برخورد شیر کپسول با زمین سبب انفجار آن می‌شود.»

صفری در ادامه با درخواست از شهروندان مبنی بر رعایت نکات ایمنی در نگهداری و جابه‌جایی کپسول‌های اکسیژن که از قدرت تخریب بالایی حتی در وزن‌های کم برخوردار هستند، گفت: «کوچک‌ترین غفلت و کوتاهی مانند این حادثه می‌تواند عواقب تلخی را در پی داشته باشد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.