کرمانشاه، میزبان سفر یکروزه رئیس هلال احمر

68 خانه هلال روستایی و مرکز توانبخشی و ارتوپدی فنی افتتاح شد

رییس جمعیت هلال احمر در سفری یک روزه به استان کرمانشاه 68 خانه هلال روستایی را افتتاح و از راه اندازی 5 هزار خانه هلال تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم نمادین افتتاح 68 خانه هلال روستایی استان کرمانشاه که امروز(هشتم مهر) با حضور استاندار و جمعی از مسئولین استان در روستای تایشه ای سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: تا پایان امسال پنج هزار خانه هلال دیگر در سراسر کشور و ۳۱۸ خانه هلال در استان کرمانشاه راه‌اندازی خواهد شد.

همتی گفت: با توجه به اینکه استان کرمانشاه از استان‌های حادثه خیز کشور است، افتتاح خانه های هلال باعث سرعت بخشی به عملیات امدادرسانی شده و در نجات آسیب دیدگان بسیار کمک رسان خواهد بود، چراکه اولین تیم‌هایی که به صحنه حادثه می رسند، همین افراد آموزش دیده در خانه های هلال هستند.

وی افزود: خانه های هلال در واقع شعبه کوچکی از هلال احمر هستند و تمام تیم های ما اعم از جوانان، داوطلبان و… روستایی در این خانه ها فعالیت خواهند داشت.

رییس جمعیت هلال احمر در ادامه این سفر مرکز توانبخشی و ارتوپدی فنی هلال احمر استان  را نیز افتتاح کرد. وی همچنین در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و ‌فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمانشاه و نشست شورای اداری جمعیت هلال احمر استان حضور یافت و تفاهم نامه احداث‌ هفت پایگاه و خانه امداد و‌نجات را نیز امضا کرد.

نیازمندی های استان کرمانشاه

در حاشیه این سفر استاندار کرمانشاه از پیگیری سه امتیاز برای کرمانشاه خبر داد و گفت: ایجاد مرکز آموزش امدادگری و مرکز تجهیزات هلال احمر غرب کشور و نیز تاسیس داروخانه هلال احمر در کرمانشاه سه درخواست و پیگیری ما از دکتر همتی است.

«هوشنگ بازوند» در حاشیه افتتاح مرکز توانبخشی و ارتوپدی فنی هلال احمر استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ما از رییس جمعیت هلال احمر تقاضا داریم که با توجه به نیاز استان های غرب کشور و شرایط  مناسب کرمانشاه، مرکز آموزش امدادگری هلال احمرهای غرب کشور در این استان راه اندازی شود تا امکان خدمات دهی به استان‌های همدان، لرستان، ایلام و کردستان هم فراهم شود.

او همچنین با اشاره به پرحادثه بودن غرب کشور از جمله احتمال تکرار سیل و زلزله، گفت: لازم است مرکز تجهیزات هلال احمر غرب کشور در کرمانشاه دایر و تجهیزات فعلی افزایش پیدا کند.

بازوند به تجارب متعدد استان کرمانشاه در مدیریت زلزله و خدمت رسانی به زلزله زدگان و سیل زدگان اشاره و اظهارداشت: این استان می تواند میزبان مناسبی برای مرکز تجهیزات هلال احمر های غرب کشور باشد.

استاندار کرمانشاه در پایان گفت: درخواست دیگر ما از رییس جمعیت هلال احمر تاسیس داروخانه هلال احمر در کرمانشاه با هدف رفع نیازهای بخش زیادی از بیماران است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.