صدور بلیت نوبل برای جو بایدن

جو بایدن به کمک یک نماینده حزب کارگر بریتانیا سوار قطار صلح نوبل شد

پس از دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین، جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوی آمریکا نیز به جمع دیگر سیاستمدارانی پیوست که تا این لحظه نامزد کسب جایزه صلح نوبل شده‌اند.

کریس براینت، نماینده حزب کارگر بریتانیا، کسی است که رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را برای کسب این جایزه نامزد کرده است. به گزارش یورونیوز برایانت به عنوان عضو کمیته امور خارجی مجلس عوام بریتانیا عقیده دارد بایدن به خاطر تعهد به مباحثه و مناظره سیاسی در دوران‌ آشفتگی سیاست در ایالات متحده شایسته کسب این جایزه است.

در واقع هیچ محدودیتی برای تعیین نامزدها وجود ندارد و اعضای مجامع ملی، سران پیشین دولت‌های مختلف و همچنین رهبران کنونی کشورهای جهان می‌توانند برای این جایزه نامزد شوند. اساتید دانشگاه‌های علوم اجتماعی، تاریخ، حقوق، فلسفه، الهیات و دین افرادی هستند که می‌توانند دیگران را برای دریافت این جایزه پیشنهاد دهند.

این در حالی است که بیشتر افراد پیشنهاد شده به فهرست نهایی انتخاب برنده جایزه صلح نوبل راه پیدا نمی‌کنند. بر اساس یک سنت دیرینه نامزدهای پیشنهادی هیچگاه به صورت رسمی از سوی موسسه نوبل در رسانه‌ها معرفی نمی‌شوند و فقط بعد از گذشت ۵۰ سال این فهرست‌ها علنی خواهند شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.