این پنجره‌ها هیچ وقت باز نمی‌شود!

بدهی باشگاه‌های ایرانی به خارجی‌ها هر روز وارد فاز تازه‌ای می‌شود

پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه‌های ایرانی مدام در حال باز و بسته‌شدن است؛ این اتفاق اهالی فوتبال را کلافه کرده است.

شهروندآنلاین: بسته‌شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه‌ها به اتفاقی تکراری برای فوتبال ایران تبدیل شده است. طی دو روز گذشته پنجره سه باشگاه پرطرفدار فوتبال بسته شده و دلیل آن هم واضح و مشخص است؛ بدهی به نفرات خارجی سابق.

درباره شکایت خارجی‌ها از باشگاه‌های ایرانی بارها صحبت شده و هیچ راهکار دقیقی هم ارایه نشده است. دیگر عادت کرده‌ایم هرساله تعدادی شکایت توسط بازیکنان یا مربیان خارجی که از تیمی جدا می‌شوند، از باشگاه‌ها به فیفا برده شود و اتفاقات عجیبی گریبان مدیران لیگ برتری را بگیرد.

باشگاه‌های لیگ برتری همواره با جذب بازیکنان خارجی سعی بر تقویت تیم خود دارند، اما با توجه به تورم و بالا رفتن نرخ ارز نمی‌توانند قراردادهای دلاری که با آنها بسته‌اند، پرداخت کنند و در نتیجه کار به شکایت و محکومیت می‌رسد.

پنجره 3 باشگاه بسته است!

طی دو روز گذشته سه باشگاه پرسپولیس تهران، تراکتور تبریز و ذوب‌آهن اصفهان با مشکل بسته‌شدن پنجره‌شان مواجه شده‌اند.

سرخ‌پوشان پایتخت که به تازگی و با مشقت‌های فراوان موفق شده بودند پنجره نقل و انتقالاتی خود را با پرداخت 740هزار دلار به گابریل کالدرون باز کنند، بعد از چند روز با شکایت کریستین اوساگونا مواجه شده‌اند. مهاجم نیجریه‌ای سابق پرسپولیس بابت مطالبات 90هزار دلاری‌اش از این باشگاه شکایت کرده است. در این‌خصوص فیفا حکم خود را به فدراسیون فوتبال ارسال کرده و باید به دست پرسپولیس برسد. از این‌رو پنجره سرخ‌ها که به تازگی باز شده، فعلا بسته است و مشخص نیست مدیران باشگاه چه زمانی می‌توانند حدود 270میلیون بدهی به این بازیکن را بپردازند تا دوباره پنجره‌شان باز شود.

از طرف دیگر تراکتور و ذوب‌آهن هم مشکلات مشابهی دارند. تراکتور به خاطر شکایت حمزاوی عکاشه، مهاجم الجزایری با پنجره بسته مواجه شده است. از طرف دیگر ذوب‌آهن هم چنین شکایتی را از سوی دارکو بیدوف، مهاجم صربستانی سابقش داشته است.

نکته قابل توجه درباره این دو شکایت نوع ترک ایران توسط بیدوف و عکاشه است. این دو بازیکن در دورانی که فوتبال ایران به خاطر شیوع کرونا تعطیل شد، به کشورهایشان رفتند و دیگر به ایران برنگشتند. در حالی که با تراکتور و ذوب‌آهن قرارداد داشتند و این دو باشگاه باید از آنها شاکی می‌شدند، اما آنها شکایت کردند و توانسته‌اند پنجره نقل و انتقالات دو تیم ایرانی را ببندند.

این ماجرا هیچ وقت تمام نمی‌شود

فوتبال ایران سال‌هاست با مشکل شکایت خارجی‌ها مواجه است. امسال فدراسیون فوتبال تدبیری اندیشیده که باشگاه‌ها به میزان قرارداد ارزی با خارجی‌هایشان ضمانت بانکی ارایه بدهند تا مشکلات مشابهی در سال‌های آینده گریبان تیم‌ها را نگیرد. البته همین قانون هم سفت و سخت گرفته نمی‌شود و به نظر می‌رسد موضوع شکایت از باشگاه‌ها و محکومیت‌های فیفا هیچ وقت به پایان نمی‌رسد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.