ضرب‌الاجل‌های ساختگی مانع پیشرفت مذاکرات وین

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ دوشنبه، 27 دسامبر 2021

نگرانی درباره خدمات بهداشتی و مستثنی شدن عروسی و عزا از محدودیت‌های کووید در بریتانیا؛ ضرب‌الاجل‌هایی که مانع پیشرفت مذاکرات وین می‌شود و برنامه‌های آسیایی بایدن برای شکل‌دهی رقابت با چین در روزنامه‌های جهان.

گاردین

«نظرسنجی نگرانی گسترده در مورد وضعیت NHS  را آشکار کرد» عنوان گزارش اصلی گاردین است. به گزارش این روزنامه، تحقیقات جدید در مورد نگرش مردم نسبت به NHS (خدمات بهداشت ملی بریتانیا) نشان داده است که از هر چهار بریتانیایی یک نفر معتقد است که خدمات بهداشتی و درمانی نمی‌تواند به‌درستی از آنان مراقبت کند، زیرا این بخش با کمبود نیروی کار و تاخیرهای طولانی برای دریافت نوبت پزشکی در طول پاندمی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

دوشنبه در صفحه نخست بسیاری از روزنامه‌های انگلیسی تصویر دزموند توتو نقش بسته بود. گاردین در صفحه نخست اسقف اعظم دزموند توتو را «قهرمان حقوق بشر جهانی» و «وجدان اخلاقی» آفریقای جنوبی می‌خواند. توتو یکشنبه، 26 دسامبر، در ۹۰ سالگی درگذشت. او در سال ۱۹۸۴ برای نقشش در مبارزه برای از بین بردن نظام آپارتاید جایزه صلح نوبل گرفت.

تایمز

«عروسی و عزا معاف از محدودیت‌های کرونا» عنوان گزارش اصلی تایمز است. تایمز می‌نویسد اگر دولت تصمیم بگیرد که اقدامات سختگیرانه‌تری لازم است، مراسم عروسی و تشییع جنازه از هرگونه محدودیت جدید کووید معاف خواهد شد.

تایمز گزارش می‌دهد که وزیران محتاطانه نسبت به تأثیر نوع جدید کووید (اُمیکرون) خوشبین هستند و مراسم عروسی و تشییع جنازه از هرگونه محدودیت جدید درباره اجتماعات، مستثنی خواهد شد.

تهران‌تایمز

«ضرب‌الاجل‌های ساختگی مانع پیشرفت مذاکرات وین می‌شود» عنوان گزارش اصلی تهران‌تایمز است. در این گزارش آمده: «انتظار می‌رود پس از یک دوره رایزنی در پایتخت‌ها، مذاکره‌کنندگان ایران و طرف‌های باقیمانده در توافق هسته‌ای 2015،  دوشنبه، 27 دسامبر- 6 دی، در وین گرد هم آیند تا مذاکرات در مورد چگونگی حذف تحریم‌های آمریکا علیه ایران را از سر بگیرند…. با شروع دوباره مذاکرات وین، آمریکا و اروپا به دنبال ایجاد احساس فوریت در مذاکرات و تعیین ضرب‌الاجل‌های ساختگی برای فشار بر ایران بودند…. محافل دیپلماتیک غربی اکنون از ضرب‌الاجل اوایل فوریه برای پایان‌دادن به مذاکرات صحبت می‌کنند…. ایران گفته است که خواهان یک توافق سریع است، اما منافع خود را قربانی ضرب‌الاجل‌های تحمیلی نمی‌کند.»

ژاپن‌تایمز

«برنامه‌های آسیایی بایدن برای شکل‌دهی رقابت با چین» عنوان گزارش اصلی ژاپن‌تایمز است. در این گزارش آمده: «چارچوب ایندو – پاسیفیک (حوزه اقیانوس هند و آرام) بایدن ممکن است رقابت با چین را در سال 2022 شکل دهد. در بحبوحه تلاش مداوم چین برای گسترش نفوذ اقتصادی خود در آسیا و فراتر از آن، دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، سال آینده خود را برای ایجاد چارچوب اقتصادی ایندو- پاسیفیک برای تعمیق تعامل با منطقه آماده می‌کند.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.