دوره قرنطینه کرونا 5 روزه شد

نگاهی به صفحه اول روزنامه‌های خارجی 28 دسامبر 2021

گزارش اصلی نیویورک‌تایمز به نقل از CDC خبر داده که در این کشور دوره قرنطینه بیماران کرونایی که شدت بیماری‌شان خفیف‌تر است، به پنج روز کاهش پیدا کرده است.

نیویورک‌تایمز

عکس یک نیویورک‌تایمز، با تیتر «مایل‌ها ویرانی و مرگ» خسارت‌های بسیار زیاد ابرطوفان را در فیلیپین نشان می‌دهد. مردم حادثه‌دیده به گفته مقامات محلی، از محل سکونت خود تخلیه و در مراکز استقرار موقت ساکن شده‌اند. مقامات این کشور هشدار داده‌اند که این آسیب‌دیدگان گرسنه مانده‌اند.

گزارش اصلی این روزنامه آمریکایی خبر داده که در این کشور دوره قرنطینه بیماران کرونایی که شدت بیماری‌شان خفیف‌تر است، به پنج روز کاهش پیدا کرده است.

واشینگتن‌پست

عکس و گزارش اصلی واشینگتن پست روایت دو کودک بازمانده از انفجار فرودگاه کابل بعد از تصرف طالبان است که پس از سپری‌کردن مسیری دشوار خودشان را به عمه‌شان که ساکن ویرجینیای آمریکاست، رسانده‌اند. خواهر و برادر 8 و 13 ساله که در کابل زخمی شدند، حالا زندگی جدیدی شروع می‌کنند، در حالی که سوگوار عزیزان ازدست‌رفته و خانه‌شان هستند.

تایمز

تایمز به تحلیل پیامدهای فقدان محدودیت‌های کووید-19 و افزایش قیمت انرژی در گزارش‌های اصلی پرداخته است. به گفته تحلیلگران قبض‌های انرژی در انگلیس در عرض یک سال «دوبرابر» می‌شود.

 

گاردین

گاردین با تیتر «انگلیس به تنهایی پیش می‌رود» به این نکته اشاره می‌کند که ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی همگی قوانین سخت‌تری برای کنترل اُمیکرون دارند.

این روزنامه همچنین از متخصصان منتقد نقل می‌کند که برای انگلیس بزرگ‌ترین شکاف بین توصیه‌های علمی و قوانین ایجاد کرده است.

این روزنامه در جای دیگری در صفحه اول، مومیایی «دست‌نخورده» آمنهوتپ اول، حاکم مصر در 3500 سال پیش را به تصویر می‌کشد.

 

دیلی‌میل

تیتر روزنامه دیلی‌میل «تبریک سال نو بوریس» جانسون را در مرکز همه توجهات و انتقادات نشان داده و  گزارش می‌دهد او تصمیم گرفته که هیچ محدودیت جدیدی را اتخاذ نکند؛ حتی پس از  توضیحات فشرده متخصصان براساس آخرین داده‌ها.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.