۹۰۰۰ نفر به ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی اضافه می‌شود

موافقت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با افزایش ۲۰درصدی جذب دانشجوی پزشکی

افزایش سالیانه جذب ۲۰درصد دانشجوی پزشکی نسبت به سال قبل به مدت چهار سال مورد موافقت اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با افزایش سالیانه جذب ۲۰درصد دانشجوی پزشکی نسبت به سال قبل، به مدت چهار سال موافقت کرد. این دانشجویان در همه دانشگاه‌های کشور جذب خواهند شد، اما به صورت بومی‌گزینی به مناطق محروم اختصاص پیدا می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در جلسه عصر روز سه‌شنبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی برگزار شد، بررسی افزایش جذب دانشجویان رشته‌های پزشکی و تدوین سند تحول شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار قرار گرفت.

در این جلسه افزایش سالیانه جذب ۲۰درصد دانشجوی پزشکی نسبت به سال قبل به مدت چهار سال مورد موافقت اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت. این افزایش اختصاص به مناطق محروم دارد و دانشجویان در همه دانشگاه‌های کشور جذب خواهند شد، اما به صورت بومی‌گزینی به مناطق محروم اختصاص پیدا خواهند کرد.

این افزایش به طور خاص برای عموم داوطلبان به منظور خدمت در مناطق محروم بوده و تابع ضوابط سایر سهمیه‌ها نیست. در مجموع این چهار سال، ۹هزار نفر به ظرفیت پزشکی کشور اضافه خواهد شد.

همچنین در جلسه امروز سند تحول شورای‌عالی انقلاب فرهنگی تهیه و قرار شد اعضا نظرات خود را در مدت یک هفته به کارگروه تحول این شورا تحویل دهند.

این سند مشتمل بر بخش‌هایی چون قرارگاه فرهنگی کشور، تحول در شورا، ترکیب حضور اعضای حقوقی، تحول در دبیرخانه و تاکید بر ساختار اجرایی‌شدن شورا تدوین شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.