حمایت دولت به منزله تضمین فراز و نشیب‌ها نیست

ربیعی: پالایش نفت ستاره خلیج فارس وارد بورس خواهد شد

سخنگوی دولت گفت: به زودی شرکت ستاره خلیج فارس وارد بورس خواهد شد و حمایت ما به منزله تضمین فرار و نشیب‌ها نبوده اما معتقدیم بورس در دراز مدت بهترین گزینه سرمایه‌گذاری نسبت به سایر بازارها است.

سخنگوی دولت گفت: به زودی شرکت ستاره خلیج فارس وارد بورس خواهد شد و حمایت ما به منزله تضمین فرار و نشیب‌ها نبوده اما معتقدیم بورس در دراز مدت بهترین گزینه سرمایه‌گذاری نسبت به سایر بازارها است.

به گزارش شهروند آنلاین علی ربیعی سخنگوی دولت در پاسخ به سوال تسنیم، مبنی بر اینکه با وجود تاکید دولت بر حمایت از بازار سرمایه و اظهارنظرمقام‌های دولتی در این زمینه اما شاهد ریزش ارزش سهام‌ها در بورس هستیم و هر روز شاهد خروج پول‌های حقیقی هستیم، به نظر می‌رسد مردم دیگر اعتمادی به دولت در این زمینه ندارند و چه تلاشی برای بازگشت اعتماد مردم انجام خواهد گرفت؟ گفت:‌ بارها به هموطنان عزیز اعلام کردیم که بورس دارای فراز و نشیب است و فراز و نشیب جزء ذاتی بورس است و مانند پس انداز در بانک نیست و تعابیری مثل برباد رفته در این خصوص نامناسب است.

وی افزود: بنابراین تضمین دولت هیچ وقت فراز و نشیب سرمایه نبوده است و دولت گفته حمایت می‌کند. همه تلاش ما این است که هر که در بورس رفته نباید زندگیش دچار اختلال شود. البته بنای دولت حمایت از بازار سرمایه است. اما هرکس وارد بورس می‌شود باید بداند این حمایت از بازار سرمایه به منزله تثبیت این که بورس همیشه فزاینده باشد، نیست. بورس تابع هزاران شرایط است و ممکن است بالا و پایین شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: بنای ما گسترش و عمق بخشی به بازار بورس بوده است که این کار را با عرضه شرکت‌های مهم در قالب صندوق‌ها ادامه می‌دهیم. در این راستا به زودی شرکت ستاره خلیج فارس وارد بورس خواهد شد و حمایت ما به منزله تضمین فرار و نشیب‌ها نبوده اما معتقدیم بورس در دراز مدت بهترین گزینه سرمایه‌گذاری نسبت به سایر بازارها است و بازده بهتری داشته است.‌ دولت بورس را بستر توسعه می‌داند. ما عرضه اولیه‌ها را افزایش دادیم و شرایط استفاده از سهام عدالت را با اذن رهبر انقلاب فراهم کردیم که در جریان نقدینگی و روند سودآوری شرکت‌ها این تصمیم اثر خوبی داشت.

وی با بیان اینکه بازدهی پس اندازهای مردم در یونیت‌های سرمایه‌گذاری در دراز مدت بهتر خواهد بود،گفت: هر روز یک کارشناس در حال اظهار نظر در مورد بورس است. یک فایل صوتی را امروز برای آقای قالیباف اصل فرستادم گفت اصلاً چنین شخصی وجود ندارد. صوتی از شاهپور محمدی منتشر شد که سریعاً از سوی آقای قالیباف اصل و خود آقای محمدی تکذیب شد. دیروز یک توئیت جعلی بی ادبانه از آقای همتی منتشر شد که جعلی بود و او حتی روحش هم خبر نداشت. تمام تلاش ما این است که بورس در دراز مدت سودآور باشد. تمام تلاش مان این بوده که شرکت‌های سودآور را عرضه کنیم و در این زمینه هم کوتاهی نشده است.‌

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.