هزینه اقامت حدادی در جزیره؛ ماهی 90میلیون!

به گفته رئیس فدراسیون دوومیدانی هر شب اقامت احسان حدادی در کیش 3میلیون هزینه دارد!

احسان حدادی بعد از اردوهای گرانقیمت آمریکا قبل از المپیک، حالا در جزیره کیش اردو زده؛ هر ماه حضورش در این جزیره 90میلیون برای فدراسیون آب می‌خورد.

در سال‌های گذشته همواره انتقادهایی به فدراسیون دوومیدانی بابت هزینه‌های بیش‌ازحد برای اردوهای تدارکاتی احسان حدادی وارد بوده است. با اینکه احسان حدادی مدال نقره المپیک 2012 لندن و چهار طلای بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد، برخی معتقدند او در 37سالگی از دوران اوج فاصله گرفته و باید از ورزش خداحافظی کند.

با این حال گویا همچنان ماجرای هزینه‌های این پرتابگر دیسک برای فدراسیون ادامه دارد؛ تا جایی که فدراسیون دوومیدانی برای نپرداختن هزینه زیاد او در کیش در فکر خرید آپارتمان است.

مجمع سالیانه فدراسیون دوومیدانی در حالی روز چهارشنبه هشتم دی ماه برگزار شد که در یکی از بخش‌ها هاشم صیامی توضیحاتی را درباره دارایی فدراسیون داد. سه واحد آپارتمان و چند دستگاه خودروی فرسوده فدراسیون دوومیدانی با رأی موافق اعضای مجمع طی ماه‌های آینده تعویض خواهند شد. هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره این واحدهای آپارتمانی توضیحاتی داد و گفت: «سه واحد آپارتمان داریم که برای فدراسیون شر شده است. تا کسانی که مستاجر هستند می‌فهمند این آپارتمان‌ها دولتی و نیمه‌دولتی هستند، شروع به ایجاد مشکل برای فدراسیون می‌کنند. دو پیشنهاد داریم یکی خرید آپارتمان در تهران و دیگری خرید آپارتمان در کیش. از آنجایی که برای اردوهایمان در زمستان مشکل داریم، می‌توانیم از ظرفیت کیش استفاده کنیم. به همین منظور اولویت ما خرید یا معاوضه آپارتمان در کیش است. مدیرعامل منطقه آزاد کیش همکاری می‌کند که بتوانیم این سه واحد آپارتمان را در تلاش اول قیمت‌گذاری و به همان میزان معاوضه کنیم. در غیر این صورت خرید و فروش انجام شود.»

او همچنین در بخش بعدی به هزینه‌های اقامت احسان حدادی، ملی‌پوش پرتاب دیسک ایران اشاره کرد و افزود: «اسکان ورزشکاران‌مان در کیش خیلی سنگین است و الان شبی سه میلیون تومان هزینه اقامت آقای حدادی است.»

در حالی که مدتی از انتقادهای مطرح‌شده نسبت به برپایی اردوهای احسان حدادی در آمریکا گذشته، این بار هم ادعای رئیس فدراسیون مبنی بر هزینه اقامت حدادی در کیش می‌تواند جای بحث باشد. اینکه چطور هر شب سه میلیون تومان هزینه اقامت این ملی‌پوش پرتاب دیسک است.

جالب این است که حدادی نیز در این مجمع به صورت تلفنی به صحبت پرداخته و خواهان جذب دوباره مربی خارجی شده است. نایب قهرمان المپیک لندن پیشنهاد احداث کمپ پرتاب‌ها و پرش‌ها در ورزشگاه آفتاب انقلاب را داد و گفت: «هزینه‌هایی که به ورزشکاران می‌دهند، در مجمع تصویب کنند تا به مشکل نخورند و همواره مبلغ را در اردو می‌دادند تا فاکتورها را به آنها بدهیم. در حالی که فاکتورها از بین می‌رفت و به مشکل می‌خوردیم. پیشنهاد احداث کمپ پرتاب‌ها و پرش‌ها در مجموعه آفتاب انقلاب را به مقام عالی وزارت ورزش و جوانان دادم و موافقت ایشان را در این‌باره دریافت کردم و امیدوارم اعضای مجمع نیز با احداث این کمپ نیز موافقت کنند.»

او ادامه داد: «اگر مدالی گرفتیم با مربیان خارجی بود، اما متاسفانه مربیان خود را کنار آنها نیاوردیم تا آنها نیز در کنار مربیان خارجی به خوبی رشد کنند. دوست داریم این کمپ‌ها در تهران، شمال و جنوب کشور احداث شود و حتما دو یا سه مربی پایه خارجی را بیاوریم تا به مربیان ایرانی آموزش دهند. هرچند هزینه هر مربی خیلی بالاست، اگر این کار را انجام دهیم می‌توانیم شاهد مدال گرفتن ورزشکاران در المپیک باشیم.»

باید دید احسان حدادی در 37 سالگی و در شرایطی که برای پنجمین طلای خود در بازی‌های آسیایی 2022 دورخیز کرده، چقدر می‌تواند مسئولان را برای برپایی اردوهای خارجی و جذب مربی خارجی قانع کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.