مسلمانان باید علیه اسلام‌هراسی متحد شوند

کیوسک؛ نگاهی به صفحه نخست روزنامه‌های جهان؛ چهارشنبه، 29 دسامبر 2021

هشدار درباره «سال فشار» برای خانواده‌های بریتانیایی، درخواست از نخست‌وزیر بریتانیا برای کاهش روزهای قرنطینه، افراد سالمی که بوستر زده‌اند، بعید است اُمیکرون شدید بگیرند و اتحاد مسلمانان علیه اسلام‌هراسی در روزنامه‌های جهان.

گاردین

«با بالا رفتن هزینه زندگی، درباره «سال فشار» برای خانواده‌های بریتانیایی هشدار داده شد» عنوان گزارش اصلی گاردین است.

گاردین می‌گوید بنیاد رزولوشن هشدار می‌دهد که خانواده‌ها در سراسر بریتانیا با «سال فشار» مواجه خواهند شد. این اندیشکده می‌گوید خانواده‌ها با توقف رشد دستمزدها و افزایش قبوض مالیات و انرژی روبه‌رو هستند که باعث «فاجعه هزینه زندگی» در بهار می‌شود.گاردین

تایمز

«از جانسون خواسته شد قرنطینه را برای حفظ NHS کاهش دهد» و «اکنون تهدید کمبود کارکنان خدمات بهداشتی بزرگ‌تر از تعداد بیماران است» عناوین گزارش اصلی تایمز است.

تایمز شنیده که از بوریس جانسون خواسته شده دوره قرنطینه را برای مبتلایان به کووید-19 کاهش دهد تا از NHS در برابر بحران کارکنان محافظت شود.

این روزنامه در گزارش خود در مورد تأثیر کمبود کارکنان در NHS (خدمات بهداشت ملی) به دلیل موارد ابتلا به کووید  می‌گوید اگر دولت به درخواست‌های برخی از دانشمندان و نمایندگان محافظه‌کار برای کاهش دوره قرنطینه در انگلیس از هفت به پنج روز عمل کند، می‌توان از بحران کارکنان در NHS جلوگیری کرد.تایمز

واشینگتن‌پست

«با وجود موج بلند اُمیکرون، داده‌های اولیه نشان از بستری‌شدگان کمتری دارد» عنوان گزارش واشینگتن‌پست است.

در گزارش می‌خوانیم: «افراد سالمی که دوز بوستر را هم دریافت کرده‌اند، بعید است به اُمیکرون شدید مبتلا شوند، اما هنوز معلوم نیست که برای افراد مسنی که تقویت‌کننده زده‌اند و آنان که در معرض خطرند، مثل کسانی که بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت و بیماری قلبی دارند هم این‌گونه باشد.

نوع جدید کووید موارد ابتلا را در ایالات متحده افزایش داده است، اما سهم کمتری نسبت به دلتا در بستری‌کردن مبتلایان در بیمارستان دارد.

کارشناسان پزشکی که آثار جدیدترین نوع ویروس کرونا را از زمان شناسایی زیر نظر گرفته‌اند، می‌گویند به نظر می‌رسد افراد سالمی که واکسینه شده‌اند و به خصوص آنهایی که دوز تقویت‌کننده (بوستر) تزریق کرده‌اند، بعید است به نوع شدید اُمیکرون مبتلا شوند که آنها را در بیمارستان بستری کند.»

دیلی‌صباح

«مسلمانان باید علیه اسلام‌هراسی متحد شوند» عنوان گزارش اصلی روزنامه «دیلی صباح» ترکیه است. در این گزارش آمده: «اردوغان از مسلمانان می‌خواهد در برابر افزایش اسلام‌هراسی متحد شوند. رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، روز سه‌شنبه در کنفرانسی در آمریکا گفت مسلمانان تنها در صورتی به صلح و هماهنگی نهایی می‌رسند که بتوانند در مقابل افزایش اسلام‌هراسی، بین خود وحدت و همبستگی برقرار کنند. سخنرانی او در پیامی ویدیویی در کنوانسیون انجمن مسلمانان آمریکایی (MAS) و حلقه اسلامی آمریکای شمالی (ICNA) در شیکاگو پخش شد، یکی از گردهمایی‌های اسلامی بزرگ که سالانه در آمریکای شمالی برگزار می‌شود.»دیلی صباح

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.