دفاع سفت‌وسخت فدراسیون از مهدوی‌کیا

فدراسیون فوتبال اعلام کرد مهدی مهدوی‌کیا به کار خود در تیم امید ادامه می‌دهد

با وجود هجمه‌های زیادی که در هفته‌های اخیر به کاپیتان اسبق تیم‌ملی ایران وارد شد، او به زودی به ایران بازخواهد گشت تا تیم امید را برای حضور در بازی‌های آسیایی آماده کند.

حضور مهدی مهدوی‌کیا در بازی دوستانه ستارگان فوتبال در کنار رئیس فیفا با برخی حواشی مواجه شد. وجود پرچم رژیم صهیونیستی روی پیراهن بازیکنان با واکنش تعدادی از ستارگان مسلمان حاضر در ترکیب این تیم همراه شد. با اینکه گفته می‌شد مهدوی‌کیا واکنشی به این ماجرا نداشته و منتقدان شدیدا به این خاطر به او حمله کردند، اما بعد از چند روز فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد کاپیتان اسبق تیم‌ملی ایران نیز همچون سایر بازیکنان مسلمان این پرچم را از روی لباس خود مخفی کرده است.

با وجود اینکه مهدوی‌کیا در این‌خصوص سکوت کرده بود، اما برخی از همبازیان قدیمی او در روزهای اخیر به حمایت از سرمربی فعلی تیم امید پرداختند و درنهایت نیز فدراسیون فوتبال با تایید رفتار مهدوی‌کیا به حواشی به وجود آمده و شایعه استعفای او پایان داد. در ضمن گفته شده که به زودی او کار خود را به عنوان سرمربی تیم امید پیگیری می‌کند.

حسن کامرانی‌فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال در این‌باره توضیح داده و می‌گوید: «این فدراسیون در نظر داشت که موضوع پیش آمده پیرامون مهدی مهدوی‌کیا، سرمربی تیم‌ملی امید ایران را در فضایی آرام و بدون حاشیه و هیاهو بررسی و اظهارنظر کند. بازی خاطره‌انگیز تیم‌های ملی ایران و آمریکا در جام‌جهانی ۱۹۹۸ و گل تاریخی مهدوی‌کیا به آمریکا که باعث شادی دل میلیون‌ها ایرانی داخل و خارج از کشور شده و همچنین خصلت‌های پهلوانی و اخلاقی مهدوی‌کیا در خارج از گود ورزش، دیدار او از خانواده شهید مدافع حرم سردار شهید رضا فرزانه و وابستگی خانوادگی مهدوی‌کیا به یکی از شهدای دفاع مقدس، گویای ارادت و احترام و اعتقاد او به اصول اخلاقی و ارزشی کشورش بوده که این نکته بر کسی پوشیده نیست.»

او همچنین می‌افزاید: «ضمن احترام به دغدغه درست دلسوزان واقعی کشور و با وجود برخی پیش‌داوری‌ها و هجمه‌های نادرست و بعضا ناحق سعی شد این موضوع صبورانه و از ابعاد مختلف و پس از شنیدن صحبت‌های مهدوی‌کیا مورد بررسی قرار گرفته و نتایج به استحضار عموم ورزشکاران و ملت شریف ایران برسد. او به عنوان یک فوتبالیست مطرح و در سطح کلاس جهانی براساس دعوت رسمی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال و در معیت او در این بازی شرکت کرد. اتفاقات پیرامون و حواشی غیرورزشی حاکم بر این مسابقه باعث هوشیاری و مدیریت مناسب موضوع توسط او شد و مستندات اقدامات مهدوی‌کیا در حین مسابقه موجود بوده که مورد تایید نهاد نظارتی وزارت ورزش و جوانان نیز قرار گرفته است. او یکی از مفاخر فوتبال ایران است. این دعوت مستقیم از طرف فیفا انجام شد و فدراسیون نقشی نداشت، اما فدراسیون همیشه پشتیبان ستاره‌ها و اسطوره‌های فوتبال ایران است.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.