ویدئو | زمستان سخت در انتظار قاره پیر

بحران سوخت و فقر در اروپا

در اروپا قیمت انرژی طی ماه‌های گذشته به شدت بالا رفته است که در کنار بحران کرونا می‌تواند باعث فقیرتر شدن میلیون‌ها اروپایی شود.

در اروپا قیمت انرژی طی ماه‌های گذشته به شدت بالا رفته است که می‌تواند باعث فقیرترشدن میلیون‌ها اروپایی شود.
بر اساس آمار و ارقام، حدود ۳۱میلیون اروپایی در فقر انرژی به سر می‌برند که به دلیل بالا رفتن قیمت‌ها در اثر کمبود سوخت و بحران کرونا این رقم می‌تواند تا ۸۰میلیون نیز افزایش یابد.
خانوارهایی با درآمد متوسط یا پایین بیش از دیگران در معرض آسیب افزایش قیمت سوخت هستند. در سراسر اروپا کشورها تمهیداتی جهت کم کردن تاثیر قیمت انرژی اندیشیده‌اند، نظیر کم‌کردن مالیات یا پرداخت مبلغی به صورت یکجا به اقشار کم‌درآمد.
کمیسیون اروپا مجموعه‌ای از راهکارها مطرح کرده تا با این بحران برخورد کند. کشورهای عضو اتحادیه اروپا به صندوق ذخیره‌ای معادل ۱۰/۸میلیارد یورو دسترسی دارند که از محل بازارهای کربن اتحادیه اروپا تامین شده است تا از اقشار کم‌درآمد حمایت کند.
با این حال به دلیل تعدیل کربن، نوسان بیشتری در بازارهای انرژی وجود خواهد داشت، زیرا انتقال به انرژی سبز باعث عدم‌ثبات در بازار نفت و گاز می‌شود.
در زمانی که انتقال به انرژی سبز در دست اقدام است، محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر نوسانات قیمت انرژی روز‌به‌روز محکم‌تر می‌شود و بدیهی است که انتقال به انرژی سبز باید فقط یک تحول باشد، نه فشار مضاعف.

گوینده و مترجم: مهرناز الماسی
منبع: EURACTIV

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.