در بهترین حالت ۵ سال و در بدترین حالت ۱۰ سال دیگر به مریخ می‌رسیم/ ایلان ماسک: اسپیس‌ایکس انسان‌ها را به مریخ می‌رساند

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس در پاسخ به این سوال که تخمین می‌زنید چه مدت زمان می‌برد تا انسان به سیاره سرخ برسد، گفت: «در بهترین حالت پنج سال و در بدترین حالت ۱۰ سال.»

ایلان ماسک پیش‌بینی می‌کند که اسپیس‌ایکس طی ۱۰ سال آینده انسان‌ها را به مریخ می‌رساند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایندیپندنت، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس در گفت‌وگو با «لکس فریدمن»(Lex Fridman)، پادکستر(podcaster) در پاسخ به این سوال که تخمین می‌زنید چه مدت زمان می‌برد تا انسان به سیاره سرخ برسد، گفت: «در بهترین حالت پنج سال و در بدترین حالت ۱۰ سال.»

ماسک گفت که این پیش‌بینی براساس عواملی مثل «مهندسی» فضاپیمای استارشیپ اسپیس‌ایکس که انسان‌ها را به مریخ‌ خواهد برد، است. او همچنین ادعا کرد که «استارشیپ» پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین موشک ساخته‌شده تاکنون است.

ماسک افزود: «بهینه‌سازی اساسی استارشیپ به حداقل رساندن هزینه ارسال هر تُن بار به مدار و درنهایت به سطح مریخ است. هزینه مشخصی برای ارسال هر تُن بار به سطح مریخ وجود دارد که ما می‌توانیم آن را تقبل کنیم و هزینه بیشتر از عهده ما خارج است. در حال حاضر با یک تریلیون دلار هم نمی‌توانید به مریخ سفر کنید. هیچ میزان پولی برای شما یک بلیت به مریخ فراهم نخواهد کرد. بنابراین ما باید به مرحله‌ای برسیم که انجام چنین کاری در حقیقت امکان‌پذیر باشد.»

ماسک پیش‌بینی می‌کند که طی حدود ۵۰۰میلیون سال آینده زمین به شدت برای حیات گرم می‌شود و عاقلانه‌ است که محض اطمینان سریع‌تر عمل کنیم.
اسپیس‌ایکس با مشکلات مالی ناشی از ساخت موتورهای رپتور مواجه شده است. این موتورها به استارشیپ نیرو می‌رسانند. ماسک ماه گذشته در نامه‌ای به کارمندان اسپیس‌ایکس نوشت: «بحران ساخت رپتورها از آنچه چند هفته پیش به نظر می‌رسید، بدتر است.»

او همچنین گفت: «اگر ما نتوانیم سال آینده، هر دو هفته یک بار دستکم یک پرواز استارشیپ انجام دهیم، با خطر ورشکستگی جدی روبه‌رو می‌شویم.»

این میلیاردر باور دارد که زمینی‌سازی یک جزء کلیدی برای زندگی در سیارات دیگر خواهد بود. زمینی‌سازی فرآیندی است که طی آن جو، دما، مکان‌نگاریِ پوسته یا بوم‌شناسیِ یک سیاره یا قمر به سبکِ کره‌‌زمین برای حیات آماده‌سازی می‌شود. یکی از راه‌های انجام این کار، منفجر کردن دو قطب یک سیاره با سلاح هسته‌ای است که باعث آب شدن یخ‌ها و تحریک سرعت گرمایش سیاره می‌شود.

او می‌گوید: «ابتدا زندگی در گنبدهای شیشه‌ای جریان می‌یابد. درنهایت این سیاره برای حمایت از حیات تغییر می‌کند. زمینی‌سازی آنقدر آرام رخ می‌دهد که مناسب طول عمر ما نیست، اما می‌توانیم در طول زندگی‌مان یک پایگاه انسانی در آنجا بسازیم و دستکم تمدن فضایی آینده که ویرانه‌های ما را کشف می‌کند، از اینکه انسان تا این حد فراتر رفته، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.