نجات 12 ملوان از خطر مرگ در آب‌های خلیج‌فارس

در دو عملیات جداگانه و به طور همزمان ، ۱۲ ملوان از خطر غرق و مرگ حتمی در آب‌های خلیج‌فارس نجات پیدا کردند.

شهروندآنلاین: در عملیات نخست یک فروند موتور  لنج باری که با ۶ سرنشین از دوبی به سمت بندر ریگ در حال حرکت بود، به دلیل شکستگی سکان و شرایط نامساعد جوی غرق شد.

پس از دریافت درخواست کمک خدمه موتور لنج توسط مرکز کنترل بندر دیر، بلافاصله شناور ناجی ۸ به موقعیت اعزام و موفق شد هر ۶ نفر سرنشین موتور لنج را از درون دریا نجات داده و به سلامت به بندر دیر منتقل کند.

اعلام اضطرار برای حادثه یادشده ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بود که پس از انجام عملیات نجات، سرنشینان شناور غرق‌شده ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه نجات پیدا کردند و به ساحل منتقل شدند.

در عملیات دوم نیز بنابر اطلاع مرکز کنترل لاور، یک فروند موتور لنج باری که با ۶ خدمه در مسیر دوبی به گناوه در حال حرکت بود، به علت شرایط نامساعد جوی غرق شد و یک فروند موتور لنج صیادی خدمه این شناور را نجات داد.

در ادامه عملیات نجات با هماهنگی انجام‌گرفته ناجی ۱۸ از بندر عامری اعزام شد و در فاصله ۴۰ مایلی بندر عامری نفرات نجات‌یافته را تحویل گرفته و به بندر عامری انتقال داد.

در این عملیات ساعت اعلام اضطرار ۴ بامداد بود که شناور ناجی پس از رسیدن به محل حادثه ساعت ۹ موفق به انتقال سرنشینان به ساحل شد.

انجام دو عملیات جداگانه و همزمان برای نجات ۱۲ سرنشین حکایت از توان و آمادگی قابل توجه نیروهای امدادونجات دریایی استان بوشهر برای مقابله با حوادث احتمالی است.

با هدف جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، از دریانوردان انتظار است با رصد و پایش دقیق وضعیت دریایی از دریاروی در شرایط نامساعد به طور جد اجتناب کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.