خبرنگاران، سرآغاز ورود زنان به ورزشگاه‌ها/ فدراسیون فوتبال همچنان در تلاش است طلسم چندین ساله را بشکند

حضور خبرنگاران زن در ورزشگاه آزادی اتفاق خوبی است؛ خیلی‌ها این مسأله را سرآغازی برای ورود همه زنان به استادیوم‌ها می‌دانند.

شهروندآنلاین: دیدار استقلال و فولاد در ورزشگاه آزادی در شرایطی برگزار شد که 5 خبرنگار خانم با حضور در جایگاه خبرنگاران ورزشگاه، مسابقه را تماشا و اخبار و گزارش‌هایشان را برای رسانه‌های خود ارسال کردند.

این در حالی بود که در سال‌های گذشته ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها گریبان خبرنگاران خانم را نیز گرفته بود و اجازه ورود به آنها داده نمی‌شد. اگرچه این اولین بار نیست که خبرنگار خانم وارد ورزشگاه‌های فوتبال می‌شوند اما این اتفاق در جریان بازی‌های لیگ برتر و در ورزشگاه آزادی کمتر دیده شده بود.

بی‌تردید حضور خبرنگاران زن در استادیوم می‌تواند اتفاق خوبی برای جامعه فوتبال باشد و خیلی‌ها این موضوع را سرآغازی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها می‌دانند. به‌نظر می‌رسد با توجه به فشار فیفا برای ورود تماشاگران خانم به استادیوم، فدراسیون فوتبال با این اقدام قصد دارد کم‌کم زمینه حضور بخش مهمی از جامعه در استادیوم‌ها را فراهم کند.

بازی‌های لیگ برتر در دو بازی استقلال برابر نساجی و پرسپولیس برابر صنعت نفت آبادان در هفته پنجم و ششم به‌صورت آزمایشی با حضور هواداران برگزار شد اما دوباره درهای استادیوم به روی آنها بسته شد تا اینطور به‌نظر برسد فدراسیون فوتبال برای ورود خانم‌ها به استادیوم تحت فشار فیفاست و به همین دلیل فعلا برگزاری بازی‌ها بدون تماشاگر ترجیح داده می‌شود.

با این شرایط به‌نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال قصد دارد با گرفتن مجوزهای داخلی مجوز حضور بانوان به استادیوم‌ها را فراهم کند، اتفاقی که اگر رخ بدهد برای فوتبال ایران یک گام خیلی مهم خواهد بود.

در این خصوص چند روز قبل معاون امور بانوان رئیس‌جمهوری نیز اعلام کرد جلساتی برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها در حال انجام است و مسئولان بالادستی در تلاش هستند با بررسی همه موارد ورود زنان به ورزشگاه‌ها را عملیاتی کنند.

باید دید با توجه به فشارهای موجود در نهایت بعد از سال‌ها طلسم ورود زنان شکسته می‌شود یا اینکه همچنان با ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها بازهم زنان نمی‌توانند روی سکوها حضور یابند و بازی‌های تیم‌های محبوب خود را تماشا کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.