«جنگ جهانی» سر میز تدوین/ چرا هومن سیدی در جشنواره نیست؟

«جنگ جهانی سوم» به عنوان جدیدترین کار هومن سیدی بعد از فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» و سریال «قوباغه» که فیلمبرداری آن به گفته مدیر فیلمبرداری‌اش در روز‌های اخیر به پایان رسیده؛ یکی از مهم‌ترین غایبان جشنواره است.

نمایی از فیلم «جنگ جهانی سوم»
نمایی از فیلم «جنگ جهانی سوم»

 

این -ظاهرا- درام اجتماعی که ششمین فیلم کارنامه هومن سیدی محسوب می‌شود؛ محصولی است با سرمایه‌گذاری نماوا (که این پلتفرم پخش آنلاین را تبدیل به نخستین پلتفرم تهیه‌کننده یک پروژه سینمایی می‌کند) و بازی محسن تنابنده، ندا جبرئیلی و مهسا حجازی که جزئیات زیادی از فضا و داستان آن منتشر نشده و سازندگان تنها به این جمله به عنوان خلاصه داستان بسنده کرده‌اند: «من همونی هستم که لباس تنت کرد، آدمت کرد، بهت بها داد، من همونم.»

«جنگ جهانی سوم» اما به دلایلی که هنوز گفته نشده است، در جشنواره غایب است. غیبتی که حرف و حدیث‌های زیادی به وجود آورده و بسیاری آن را به دلیل مخالفت سازمان سینمایی و البته عده‌ای نیز به خاطر تحریم جشنواره می‌دانند. پیمان شادمانفر، مدیر فیلمبرداری این فیلم اما تمام این شایعات را رد کرده و به شهروند می‌گوید که «جنگ جهانی سوم» تنها و تنها به این دلیل که تولید فیلم تمام نشده و قطعا به جشنواره نخواهد رسید، در این رویداد سینمایی حضور ندارد.

پیمان شادمان‌فر در این زمینه می‌گوید: «حرف‌های زیادی درباره عدم‌حضور جنگ جهانی سوم در جشنواره مطرح شده. اما هیچ‌کدام واقعیت ندارند.»

اما واقعیت چیست؟

به گفته پیمان شادمان‌فر؛ «این فیلم فیلمبرداری‌اش همین چند روز پیش تمام شده. یعنی در زمان فراخوان جشنواره فیلم ما در حال فیلمبرداری بود و نمی‌توانست فرم شرکت در جشنواره را پر کند. حالا هم به تازگی مراحل فنی فیلم آغاز شده و معلوم نیست چه زمانی فیلم آماده نمایش خواهد شد.»

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.