مقام اسرائیلی: آیت‌الله‌ها آسیب‌ناپذیرند

کیهان: تهدیدات اسراییل علیه ایران را آمریکا هم جدی نمی گیرد

حتی نیروی هوایی مدرن اسراییل به‌تنهایی نمی‌تواند سانتریفیوژهای زیرزمینی ایران را نابود کند. این امر مستلزم بمب‌های ویژه با نفوذ بسیار زیاد است که ارتش اسراییل در اختیار ندارد.

اسراییل درباره حمله به ایران بلوف می‌زند و بایدن تمایلی به لفاظی‌های تل‌آویو ندارد.

کیهان نوشت: روزنامه آلمانی فرانکفورتر روندشاو در تحلیلی نوشت: مقامات اسراییلی هر چند یک‌بار از اقدام نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران سخن می‌گویند، اما منتقدان هشدار می‌دهند که دولت جو بایدن این سخنان اسراییل را بیشتر به عنوان مانورهای مخرب می‌بیند. به‌خصوص که علاقه‌مند به احیای توافق هسته‌ای است. اما گفته می‌شود واشینگتن تهدیدات لفظی تل‌آویو را تایید می‌کند، زیرا از یک‌سو، مذاکرات وین ظاهرا به بن‌بست رسیده و از سوی دیگر در سال ۲۰۱۵، موفقیت مذاکرات تنها پس از فشارهای گسترده حاصل شد.
لفاظی‌های جدید اسراییل بازی با آتش بوده، ولی احتمالا چیزی بیش از یک بلوف نیست. حتی نیروی هوایی مدرن اسراییل به‌تنهایی نمی‌تواند سانتریفیوژهای زیرزمینی ایران را نابود کند. این امر مستلزم بمب‌های ویژه با نفوذ بسیار زیاد است که ارتش اسراییل در اختیار ندارد. به‌نظر نمی‌رسد واشینگتن به مداخله مسلحانه واقعی علاقه‌مند باشد. اما جنگ روانی به‌طور فزاینده‌ای در حال افزایش است.
اوفر شله، کارشناس دفاعی و نماینده سابق کنست، توصیه می‌کند به جای اینکه اسراییل مرتبا ایران را تهدیدی برای خود جلوه دهد، باید این لفاظی‌ها را که هیچ‌کس جدی نمی‌گیرد، متوقف کند. ایهود باراک، نخست‌وزیر اسبق اسراییل نیز ارزیابی مشابهی دارد: «آیت‌الله‌ها به‌عنوان یک کشور در آستانه هسته‌ای شدن، عملا آسیب‌ناپذیر خواهند بود، به تعادل استراتژیک با اسراییل دست خواهند یافت و آزادی عمل خود را در منطقه گسترش خواهند داد.»
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.