اعلام مرگ خودخواسته در فضای مجازی/ پلیس فتا مانع شد

مردی که قصد پایان دادن به زندگی خود را داشت، با اقدام به‌موقع و سریع کارشناسان پلیس فتا از این عمل صرف‌نظر کرد.

شهروندآنلاین: طی اعلام خبری از پلیس فتای انتظامی کشور مبنی بر وصول گزارشی از پلیس بین‌الملل درخصوص اینکه مردی پس از آشنایی در فضای مجازی با افراد ناشناس، قصد خودکشی دارد، بلافاصله تیم ویژه‌ای مرتبط با موضوع تشکیل شد و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

کارشناسان پلیس فتا سریعا تمامی هماهنگی‌های لازم را با مقام قضائی در این‌خصوص انجام داده و پس از بررسی و اقدامات فنی و تخصصی و همچنین با بهره‌مندی از اطلاعات ارایه‌شده توسط فتای ناجا موفق به شناسایی فرد مذکور شدند.

در بررسی‌های اولیه مشخص شد که این مرد در یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان‌شرقی ساکن است. به همین علت موضوع به سرعت به فرماندهی انتظامی آن شهرستان اعلام شد.

پس از تلاش چندین ساعته کارشناسان، عوامل انتظامی، اورژانس اجتماعی و همچنین با همکاری و جدیت به‌موقع دستگاه قضائی از این اقدام مرد جوان جلوگیری شد.

پس از بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد مرد جوان در دو سال اخیر دچار افسردگی بوده و به چندین روانپزشک و مشاوره هم مراجعه داشته است، ولی برابر اعلام نزدیکانش داروهای تجویزشده را مرتب استفاده نمی‌کرده. او که در فضای مجازی با افراد غریبه آشنا شده بود، پس از شکست رابطه‌هایش قصد پایان دادن به زندگی خود را داشت. این مرد در فضای مجازی اعلام کرده بود قصد مرگ خودخواسته را دارد که پلیس فتای کشور در جریان قرار گرفته بود.

والدین مراقب رفتار فرزندان خود در فضای مجازی و حقیقی باشند و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجه شدند، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 گزارش کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.