راکت به دست‌ها پشت خط ماندند!

با اعلام 26 رشته اعزامی به بازی‌های آسیایی 2022، خبری از تنیس، بدمینتون و اسکواش نیست

با تصمیم مسئولان رده اول ورزش کشور، 26 رشته به بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو اعزام می‌شوند که البته برخی از آنها شانس کسب مدال ندارند.

شهروند آنلاین – در حالی که حدود 9 ماه تا برگزاری بازی‌های آسیایی 2022 باقی مانده، ستاد عالی این بازی‌ها با حضور مسئولان رده اول ورزش کشور همچون وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک تشکیل شده تا برنامه‌ریزی برای حضور قدرتمند در هانگژوی چین صورت بگیرد. در دوره قبلی این بازی‌ها که سال 2018 برگزار می‌شد، ایران در جدول مدال‌ها به‌عنوان ششمی رسید که چندان برای جامعه ورزش مورد قبول نبود. بهترین نتیجه ایران در دوره‌های اخیر در سال 2010 رقم خورده که ایران در جایگاه چهارمی قرار گرفت. حالا هدف مسئولان ورزش ایران برای بازی‌های آسیایی 2022 کسب عنوانی بهتر از مسابقات جاکارتاست و در همین راستا کیفی‌سازی برای کاروان ورزش ایران در دستور کار قرار گرفته است.

ستاد عالی بازی‌های آسیایی روز شنبه در خصوص رشته‌های مختلف اعزامی که به سه دسته رشته‌های کسب مدال، شانس کسب مدال و عدم کسب مدال تقسیم شده بود، تشکیل جلسه داد که در خاتمه 26 رشته اعزامی به نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو 2022 نهایی شد. در این نشست اعزام ورزش بانوان به این بازی‌ها با نگاه حمایتی موردتوجه قرار گرفت؛ اگرچه هنوز تعداد مشخصی برای اعزام ورزشکاران اعلام نشده است.

در نهایت با تصمیم این ستاد دوومیدانی، بسکتبال، بوکس، شمشیربازی، والیبال، تیراندازی، قایقرانی، وزنه‌برداری، کشتی، تکواندو، کاراته، کوراش، ووشو، ورزش‌های صعودی، کبدی، اسکیت، تیراندازی باکمان، فوتبال، هندبال، شنا-شیرجه-واترپلو، ژیمناستیک، دوچرخه‌سواری، شطرنج، بازی‌های الکترونیک، سپک تاکرا و تنیس روی میز 26 رشته‌ای هستند که برای اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو 2022 نهایی شدند.

رشته‌هایی همچون بدمینتون، سه‌گانه، اسکواش و تنیس در لیست اعزام قرار نگرفتند که می‌توان از آنها به‌عنوان غایبان بزرگ نام برد. بدمینتون ایران که حتی در المپیک هم نماینده داشت، حالا در بازی‌های آسیایی حضور ندارد.

به‌نظر می‌رسد با توجه به خط خوردن رشته‌هایی همچون اسکواش، بدمینتون و تنیس از لیست کاروان اعزامی و اضافه شدن لحظه آخری تنیس روی میز، رشته‌های راکتی خیلی مورد استقبال مسئولان قرار نگرفتند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.