اظهار نظر بی‌سابقه اروپایی‌ها درباره مذاکرات وین

اروپایی‌ها برای نخستین بار از پیشرفت در مذاکرات سخن گفتند

برای نخستین بار در چند ماه اخیر، مذاکره‌کنندگان اروپایی از پیشرفت در روند مذاکرات وین با ایران و آمریکا برای احیای توافق برجام خبر داده‌اند

رادیو ملی امریکا (ان.پ.آر) ساعتی پیش اعلام کرد نشانه هایی از پیشرفت مذاکرات وین به سمت توافق دیده می‌شود و برای نخستین بار، مذاکره کنندگان اروپایی از پیشرفت در روند این مذاکرات، گزارش داده‌اند.

ایرنا نوشت:تارنمای این رسانه آمریکایی در خبری که پیتر کنیون خبرنگار بین المللی آن مستقر در استانبول مخابره کرده، نوشته است: برای نخستین بار در چند ماه اخیر، مذاکره‌کنندگان اروپایی از پیشرفت در روند مذاکرات وین با ایران و آمریکا برای احیای توافق برجام خبر داده‌اند.

این رسانه آمریکایی گزارش داد: نظر ایران در باره روند مذاکرات هم نسبتا مثبت است زیرا هم اکنون موضوع لغو تحریم ها در دستور کار مذاکرات قرار دارد و لغو تحریم ها ، هدف اصلی ایران در این مذاکرات است.

ان پی آر گزارش داد که طرف امریکایی اصرار دارد که مذاکرات هر چه سریع تر به نتیجه برسد.

به گفته این رسانه، برخی دیپلمات ها امیدوارند که این مذاکرات قبل پایان ماه ژانویه جاری به توافق بیانجامد.

قرار است ادامه دور هشتم(دور جاری) مذاکرات وین از روز دوشنبه هفته جاری و پس از یک وقفه سه روزه بخاطر تعطیلات سال نو میلادی، از سر گرفته شود.

برخی دیپلمات های حاضر در روند مذاکرات ضمن ابراز خوش بینی به حصول نتیجه در این دور از گفت و گوها، اعلام کرده اند ممکن است تا قبل از فرا رسیدن ماه فوریه(کمتر از یک ماه دیگر)، مذاکره کنندگان به توافق دست یابند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.