جذب حداکثری جوانان اولویت جمعیت هلال احمر

دکتر کولیوند در دیدار با استاندار خوزستان مطرح کرد

رئیس جمعیت هلال‌احمر در دیدار با استاندار خوزستان گفت: پس از بازگشت به تهران اولین اقدام من جذب خیرین برای زلزله‌زدگان شهرستان اندیکا خواهد بود. این مردم بسیار مظلوم و کم توقع هستند.

دکتر پیرحسین کولیوند در شامگاه شنبه 11 دی‌ماه و در جریان سفر یک‌روزه‌اش به استان خوزستان با صادق خلیلیان استاندار این استان دیدار کرد و گفت: امروز مراسم تحلیف اعضای جوان جمعیت هلال‌احمر بود که در شلمچه برگزار شد زیرا خلق و خوی امدادگری و نجاتگری در جمعیت هلال احمر همان خلق و خوی جهادی دفاع مقدس است.

او در ادامه از بازدیدهای امروز خود از خرمشهر، آبادان و شهرستان زلزله‌زده اندیکا یاد کرد و گفت: در اندیکا شرایط مردم به طوری است که نیاز به ساخت مسجد و درمانگاه داشتند و مردم قدردان مدیران انقلاب و مسئولین بودند، در اولین فرصت یک تیم تخصصی برای بهبود شرایط منطقه به آنجا اعزام خواهم کرد.

دکتر کولیوند تاکید کرد: پس از بازگشت به تهران اولین اقدام من جذب خیرین برای زلزله‌زدگان شهرستان اندیکا خواهد بود. این مردم بسیار مظلوم و کم توقع هستند.

وی افزود: در بازدید‌هایی که از خرمشهر و آبادان انجام شد، نیاز است تا موضوعات و مشکلات مطرح شده بررسی شود تا به زودی موانع پیش رو برطرف شود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: این جمعیت بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب بنا دارد تا جذب حداکثری جوانان را دستور کار قرار دهد، این اقدام با کمک سازمان‌های جوانان و داوطلبان امکانپذیر است.

دکتر کولیوند با تاکید بر اهمیت خانه‌های هلال اظهار داشت: در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات مناسبی با همکاری بهزیستی و سایر نهادهای محرومیت‌زدا انجام شده و طرح تحول مناطق آسیب‌پذیر در قالب ۲۰۲۰ محله در دستور کار است که محوریت آن با خانه‌های هلال خواهد بود.

دکتر کولیوند با تاکید بر  بزرگداشت خدمات جمعیت هلال‌احمر در دفاع مقدس تصریح کرد: تمام خدمات جمعیت هلال‌احمر در دفاع مقدس اعم از امدادرسانی در جنگ، شناسایی و تفحص و همچنین رایزنی برای بازگشت آزادگان به کشور  باید حفظ شود تا چراغ راهی برای آیندگان باشد.

همچنین استاندار خوزستان نیز در این دیدار گفت: از اینکه استان خوزستان را  برای تحلیف اعضای جوانان این جمعیت انتخاب کرده اید؛ سپاسگزارم.

استاندار خوزستان افزود: جمعیت هلال‌احمر در هر حادثه‌ای که رخ می‌دهد اولین نهادی‌است که در صحنه حاضر می‌شود و در زلزله اندیکا هم همین اتفاق افتاد.

خلیلیان در خصوص استفاده از  ظرفیت خیرین تصریح کرد: خیرین ومردم دارای ظرفیت‌های زیادی هستند که  باید از آن‌ها استفاده شود. همان‌گونه که مقام معظم رهبری تاکید کردند که بسیاری از امور باید به مردم سپرده شود و خرسندم که جمعیت هلال‌احمر با پشتوانه مردم نیکوکار ایران در خط مقدم امدادرسانی و کمک به محرومان حاضر می‌شود.

وی تاکید کرد: استانداری خوزستان این آمادگی را دارد تا در جهت تقویت فعالیت‌های داوطلبانه، امدادی و آموزشی در استان خوزستان هر کمک و اقدامی را که لازم باشد انجام دهد.

خلیلیان یادآوری کرد: استان خوزستان ظرفیت‌های زیادی اعم از نفت، گاز و کشاورزی دارد. موقعیت این استان به گونه‌ای است که پر از ثروت است، اما متاسفانه با محرومیت‌های وسیعی مواجه است که نباید باشد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.