دستور توقف فعالیت‌های بدنسازی زنان!

با دستور معاون امور بانوان وزارت ورزش، فعالیت‌های بخش بانوان در فدراسیون بدنسازی متوقف شد

در حالی که در یک دهه اخیر بانوان به مرور توانستند جای خود را در رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام باز کنند، به یک‌باره نامه عجیبی از سوی وزارت ورزش به استان‌ها ابلاغ شده است.

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام که رشته‌هایی همچون پاورلیفتینگ، مچ‌اندازی، بدنسازی، فیتنس و قوی‌ترین مردان را تحت پوشش خود قرار داده است، در سال‌های اخیر توانسته در برخی از حوزه‌ها در بخش بانوان نیز فعالیت کند. در ابتدا حضور بانوان در کلاس‌های آموزشی و مربیگری و سپس شروع فعالیت رشته مچ‌اندازی از سال 95 باعث شد تا فدراسیون بدنسازی نیز صاحب نایب‌رئیس بانوان شود. در چند سال اخیر هم که شاهد فعالیت رسمی بانوان در رشته‌هایی همچون پاورلیفتینگ و فیتنس چلنج بودیم و حتی حالا بدنسازی بانوان دارای مربیان درجه یک هم هست.

اما در روزهای اخیر اتفاق عجیبی رخ داده و مریم کاظمی‌پور، معاون امور بانوان وزارت ورزش در نامه‌ای به فدراسیون و ادارات کل ورزش استان‌ها از ممنوعیت تمامی فعالیت‌های بانوان در رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون بدنسازی تا اطلاع ثانوی خبر داده است! دلیل این دستور در نامه نداشتن مجوز کتبی عنوان شده؛ در حالی که در مقاطع مختلف مسئولان وقت این فدراسیون از اخذ مجوز برای رشته‌های مختلف خبر داده‌اند.

با توجه به اینکه فدراسیون بدنسازی رویدادهای مربوط به بانوان را در ماه‌های آینده پیش‌بینی کرده، باید دید فعالیت بانوان در این فدراسیون چه سرنوشتی پیدا می‌کند. جالب اینکه این فدراسیون حتی در اسفندماه میزبان مسابقات فیتنس چلنج قهرمانی آسیا و در فروردین ماه سال آینده میزبان مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا در بخش بانوان شده، اما حالا مجوز فعالیت‌های داخلی هم از آنها سلب شده است!

عجیب‌تر از همه اینکه تیم ملی مچ‌اندازی بانوان مردادماه امسال با مجوز شورای برون‌مرزی وزارت ورزش به مسابقات آسیایی قزاقستان اعزام شد و با کسب چندین مدال طلا، نقره و برنز به عنوان سومی قاره کهن رسید، اما حالا بانوان این رشته حتی مجوز فعالیت در داخل را هم ندارند.

مسئولان وزارت ورزش فعلا به این ماجرا واکنش نشان نداده‌اند و فدراسیون بدنسازی نیز مسئولیت ماجرا را بر گردن وزارت ورزش انداخته است. به هر حال این تصمیم با واکنش منفی بانوانی که در رشته‌های زیرمجموعه فدراسیون بدنسازی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند، مواجه شده و مشخص نیست دلیل اصلی برای چنین تصمیم ناگهانی چه بوده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.