گونه شناسی جانوران رو مخ

زیستگاه اصلی این دسته از جانوران اینستاگرام است

سعیده حسنی

امروز قصد داریم در مورد یک گونه جانوری به ظاهر بی‌آزار صحبت کنیم. زیستگاه اصلی این دسته از جانوران اینستاگرام است هرچند مشاهده شده در توییتر هم به فعالیت می‌پردازند. آن‌ها قربانیان خود را به صورت رندوم انتخاب می‌کنند. ما هیچ الگوی مشخصی را در رفتار آن‌ها مشاهده نکردیم و همین موضوع، پیچیدگی امر را بیشتر می‌کند. هرچند آن‌ها قربانیان‌شان را نمی‌خورند اما تا سر حد مرگ شکنجه‌شان می‌کنند. اصلا کاش قربانیان خود را می‌خوردند واقعا خورده شدن بهتر از آن است که آدم را زیر پست قرعه‌کشی یک عدد بیگودی منشن کنند. یک عدد بیگودی واقعا به چه درد می‌خورد؟

متاسفانه هیچ یک از حروف الفبا از دست آن‌ها در امان نیستند. اسمتان با هر حرفی شروع شود این زامبی‌ها شما را پیدا می‌کنند و در زیر پست‌های قرعه کشی منشن می‌کنند. اما چرا؟ ما از دانشمندان خواستیم تا مطالعه‌ای را روی این گونه عجیب از موجودات زنده انجام دهند و نتیجه را به ما گزارش کنند. هنوز انگیزه این منشن کردن‌ها مشخص نیست. دانشمندان می‌گویند: «لااقل دوست خودت رو منشن می‌کردی حیوان». اما آن‌ها دست بردار نیستند و از هیچ جنبنده‌ای نمی‌گذرند. برخی معتقدند علت این منشن کردن‌ها باخت‌های فراوانی است که این‌ها در زندگی‌شان داده‌اند و اکنون بیش از هر زمان دیگری به یک برد سه امتیازی یا حتی یک عدد بیگودی احتیاج دارند. برخی جانورشناسان می‌گویند آن‌ها سادیست دارند و از این آزار دادن دیگران لذت می‌برند.

رییس اتحادیه زامبی‌های منشن‌کننده در گفت‌وگو با شهرونگ بیان داشت: «دانشمندان بیخود شلوغش می‌کنند. چقدر بخیلید، چشم ندارید ببینید یک نفر چیزی برنده می‌شود. حالا مگه چی میشه؟ یه منشنه دیگه».

دانشمندان اما نظر دیگری دارند. آن‌ها معتقدند این منشن‌شدن‌ها روح و روان انسان‌ها را می‌سابد. آدم‌ها منشن می‌شوند، برایشان نوتیف می‌آید، با ذوق سراغ گوشی خود می‌روند و می‌بینند هیچ کس به فکر آن ها نبوده. وجود آنها برای هیچ‌کس اهمیتی ندارد. آن‌ها جز یک وسیله برای برنده شدن دیگری در قرعه کشی نیستند. آن‌ها مشتی حروف بی‌معنی بعد از علامت @ هستند که هیچ ارزشی ندارند. این منشن کردن‌ها این حقیقت را پرت می‌کند توی صورت انسان‌ها و آن‌ها را آزرده می‌کند.

رییس اتحادیه زامبی‌های منشن‌کننده ضمن تایید حرف دانشمندان گفت: «خب عزیزم خودتم داری میگی حقیقت، حقیقتم تلخه، چه بهتره که ما اینجا تو اینستاگرام بهت بگیم تا پسفردا رفیقت این حقیقتو با تکنیک خنجر از پشت بهت یادآور بشه.»

سوال بعدی ما از دانشمندان این بود که چه باید کرد؟ در مجموع برای مقابله با این گونه خاص جانوری می‌توان سه رویکرد اتخاذ کرد.

رویکرد پیشگیرانه: در این رویکرد از ریشه دیلیت اکانت کنید، محض احتیاط مودم را هم خاموش کنید تا دیگر دستشان به شما نرسد.

رویکرد سخت: در این روش پس از منشن شدن بروید و هر چه فحش بلد هستید در جواب منشنش بنویسید.

رویکرد درون ریز: در این روش بریزید توی خودتان و بیخیال از کنارشان رد شوید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.