جاده مرگ کجاست؟

جاده‌های مرگ در خوزستان بسیار هستند، اما جاده اهواز خوزستان مدت‌هاست تحت عنوان یکی از جاده‌های مرگ در لیست پیگیری‌ها و رسیدگی‌ها قرار دارد.

جاده‌ای پرتردد که بسیاری از شرکت‌های صنعتی و تولیدی شرکت نفت و همچنین توسعه نیشکر، کاروان‌های زیارتی راهیان نور در آن تردد می‌کنند؛ جاده‌ای که با وجود اینکه یک مسیر اصلی و مهم تلقی می‌شود اما همچنان از مشکل کم‌عرضی رنج می‌برد و بارها تعداد زیادی از هم‌وطنان‌مان را به کام مرگ کشانده است.

امضای تفاهمنامه سه‌جانبه برای چهار بانده شدن جاده اهواز- خرمشهر سال ۱۳۹۸

سال ۱۳۹۸ «غلامرضا شریعتی» استاندار وقت خوزستان با انعقاد تفاهمنامه‌ای سه‌جانبه (استانداری خوزستان، وزارت راه‌وشهرسازی و منطقه آزاد اروند) برای چهار بانده شدن جاده اهواز- خرمشهر، وعده‌ووعید داد، وعده‌ای که حتی با مرگ زائران حسینی و کارگران نفتی رنگ عملیاتی به خود نگرفت و هرگز محقق نشد.

سیدکریم حسینی، نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در این باره  می‌گوید: «این سانحه رانندگی، حادثه اول نیست و قطعا آخرین هم نخواهد بود چون مسیر این جاده برای ترانزیت، تردد پرسنل شرکت‌های نفت و نیشکر و تجاری است و این جاده نیز تردد به مرز شلمچه را پوشش می‌دهد؛ راهیان نور برای عزیمت به مناطق عملیاتی نیز از این مسیر گذر می‌کنند و این مسیر نیز تردد زائران اربعین حسینی است.»

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس با اشاره به بهره‌مند شدن اهالی ساکن در روستاهای مسیر از این جاده ادامه می‌دهد: «بنا به اعلام نظر کارشناسان تا زمانی که جاده به همین شکل باشد، این حادثه‌ها تکرار می‌شود.»

اتفاقاتی که در سال‌های گذشته افتاد می‌توانست زنگ خطری برای تحقق توافق استاندار وقت در سال ۹۸ با وزارت راه باشد؛ مطالبه اصلی ما از دولت و به‌ویژه وزارت راه‌وشهرسازی این است که پاسخگوی قربانی شدن مردم به‌خصوص جوانان استان در جاده باشد و هرچه سریع‌تر نسبت به چهاربانده کردن این جاده و رفع موانع و خطر از این مسیر اقدام کنند.

استخدام یکی از خانواده کشته‌شدگان  مینی‌بوس مرگ

این در حالی است که شرکت مهندسی توسعه نفت اعلام کرده است  یک نفر از اعضای خانواده هرکدام از فوت‌شدگان را استخدام می‌کند، اما خانواده‌ها این را باور ندارند. می‌گویند از وعده‌ووعیدها خسته شده‌اند. شرکت حاضر نشده است حتی برای پرداخت هزینه‌های بیمارستان وام به مصدومان بدهد چطور امکان دارد اعضای خانواده فوت‌شده را استخدام کند.

با این وجود رئیس روابط‌عمومی شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) با اشاره به دیدار نمایندگان مجموعه‌های مختلف نفتی با خانواده کارکنان فوت‌شده در حادثه رانندگی جاده اهواز- خرمشهر گفت: «مجوز لازم برای استخدام یکی از اعضای خانواده هرکدام از کارکنان فوت‌شده در این حادثه صادر شده است.»

در  دیداری که با خانواده درگذشتگان  و شرکت انجام شد مسئولان اطمینان دادند که پرداخت حقوق و مزایای کارکنان فوت‌شده تا زمان برقراری مستمری خانواده بازماندگان از سوی شرکت مهندسی توسعه نفت (متن) ادامه می‌یابد و این شرکت در تامین هزینه‌ برگزاری مراسم خاکسپاری متوفیان نیز مشارکت خواهد کرد.

هیأت اعزامی از سوی شرکت ملی نفت ایران نیز با برخی کارکنان مصدوم حادثه رانندگی جاده اهواز- خرمشهر بستری در بیمارستان امام‌خمینی (ره) خرمشهر ملاقات کرده و از نزدیک در جریان مراحل درمانی آنها قرار گرفت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.