قتل 9 نفر به دست «قاتل توئیتری» در ژاپن

این مرد با قبول اتهامات خود، به کشتن ۸ زن و یک مرد اعتراف کرد

او پیکر قربانیان خود را مُثله کرده و اعضای بدن آن‌ها را در فریزر نگاه می‌داشت. به گزارش صدای آلمان، این مرد ۲۹ ساله در برابر دادگاهی در توکیو به تمام موارد کیفرخواست دادستانی علیه خود اعتراف کرده است. او متهم است که 9 نفر شامل 8 زن و یک مرد را پس از به قتل رساندن، تکه‌تکه کرده و در فریزر خانه‌اش جای داده است.

در بامداد 31 اکتبر 2017 میلادی، پلیس در پی کشف ردپای زنی که مدت‌ها قبل ناپدید شده بود، خانه مسکونی «شیرایشی» را بازرسی کرد. ماموران پلیس آنجا تکه‌هایی از اجساد و استخوان انسان‌ها را یافتند. این تکه‌ها در فریزر و حتی جعبه ابزار جاسازی شده بودند و قاتل روی آن‌ها را با فضولات گربه‌ها پوشانده بود.

در کیفرخواست دادستانی اینطور آمده است که شیرایشی پس از تجاوز به زنان آن‌ها را به قتل رسانده و پول آن‌ها را برای خود برداشته است. در کیفرخواست ذکر شده است که ظاهراً قاتل به یکی از این زن‌ها حدود ۳۶۰ هزار ین بدهکار بود، یعنی مبلغی برابر ۳۵۰۰ دلار.

اما شاید قابل ‌توجه‌ترین نکته جنایت فوق آن است که بنا بر تحقیقات پلیس، قاتل با استفاده از توئیتر، افرادی را که دچار افسردگی و دارای تمایل به خودکشی بودند شناسایی می‌کرد. سپس به آن‌ها قول می‌داد حاضر است در اجرای نقشه‌ مرگ خودخواسته کمک‌شان کند. شیراشی با همین ترفند 9 نفر که بین سنین ۱۵ تا ۲۶ سال بوده‌اند را به خانه خود کشانده و آن‌ها را به قتل می‌رساند.

طی 5 ماه گذشته یک هیئت پزشکی وضعیت روانی متهم را تحت نظر گرفته و نهایتاً با اعلام آن‌ها دادستانی اعلام کرد قاتل دارای مسئولیت کیفری است و باید پاسخگوی اعمالش باشد. محاکمه قاتل توئیتری در ژاپن توجه فراوانی برانگیخته و عده زیادی از نزدیک روند دادرسی را دنبال می‌کنند. این ماجرا توئیتر را وادار کرد که در نشر پیام‌های حاوی تمایل به خودکشی محدودیت‌هایی ایجاد کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.