ایران و ارمنستان نزدیکتر می‌شوند

رئیس جمهوری: توسعه همکاری‌های اقتصادی تهران و ایروان به نفع اقتصاد منطقه و امنیت ساز است

رئیسی با تاکید بر اهمیت افزایش سطح تبادلات تجاری و اقتصادی ایران و ارمنستان، اظهارداشت: توسعه سطح همکاری‌ها و مبادلات اقتصادی بین تهران و ایروان ضمن تامین منافع همه طرف‌ها، حتماً امنیت ساز هم خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس جمهوری، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در تماس تلفنی «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان با تبریک میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی ابراز امیدواری کرد که در پرتو نورانیت حضرت مسیح (ع) جهان سرشار از صلح، پیشرفت و عدالت شود.

دکتر رئیسی ارتباط و گفت وگوهای مستمر دو کشور در سطوح مختلف بین همسایگان را ضروری دانست و گفت: حساسیت شرایط منطقه قفقاز اقتضاء می‌کند که کشورهای منطقه بطور منظم موضوعات منطقه‌ای و دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهند.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حمایت از تمامیت ارضی و حق حاکمیت کشورها است.‌ تهران در این چارچوب از حق حاکمیت ارمنستان بر همه خاک و راه‌های مواصلاتی عبوری از آن کشور حمایت می‌کند.

دکتر رئیسی با تاکید بر آمادگی ایران برای افزایش فعالیت‌های تجاری در ارمنستان اظهار داشت: سطح تبادلات اقتصادی دو کشور کمتر از ظرفیت‌های موجود بوده و لازم است کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی فعال‌تر شده و گام‌های بلندی در مسیر تامین منافع دو کشور بردارد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه تهران از پیشرفت در روند مذاکرات جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان استقبال می‌کند، گفت: امیدواریم دیگر مسائل موجود بین دو کشور نیز در چارچوب اصول و حقوق بین الملل و به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود و شاهد صلح، ثبات و امنیت بیشتر در منطقه باشیم.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: از برطرف شدن انسداد در جاده‌های مواصلاتی حمایت می‌کنیم.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان در تماس تلفنی امروز خود با آیت الله رئیسی ، رئیس جمهوری اسلامی ایران گزارشی در مورد روند مذاکرات و آخرین وضعیت منطقه قفقاز به ایشان ارایه داد.

نخست وزیر ارمنستان همچنین بر اراده این کشور در توسعه همه جانبه روابط با ایران تاکید کرد و گفت: مصمم هستیم مناسبات و تعاملات اقتصادی با ایران را در تمامی زمینه‌ها افزایش داده و کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی را فعال تر از گذشته کنیم.

نیکول پاشینیان با ابراز رضایت از فعالیت شرکت‌های ایرانی در کشورش، اظهارداشت: پروژه های زیادی برای فعالیت شرکت‌های ایرانی در ارمنستان وجود دارد و از حضور بیشتر این شرکت‌ها در اجرای پروژه‌های زیربنایی استقبال می‌کنیم.

وی در ادامه همکاری منطقه‌ای بین دو کشور را حائز اهمیت دانست و اظهارداشت: یقین داریم با افزایش سطح همکاری و هماهنگی‌های دوجانبه می‌توانیم گام‌های مهمی را برای تثبیت صلح و امنیت در منطقه برداریم.

نخست وزیر ارمنستان همچنین با اشاره به حضور و زندگی آرام مسیحیان در ایران گفت: جامعه ارامنه ایران با حفظ هویت دینی، بدون محدودیت در کنار هموطنان مسلمان خود زندگی می‌کنند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.