تماشاگران به ورزشگاه‌ها برمی‌گردند؟

با وجود عدم تایید سازمان لیگ، به نظر می‌رسد مجوز حضور تماشاگران در استادیوم‌ها صادر خواهد شد

با وجود حضور دو هفته‌ای هواداران استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی، همچنان تماشاگران فوتبال پشت درهای استادیوم‌ها مانده‌اند، اما گفته می‌شود این موضوع در حال رفع شدن است.

پس از بسته شدن در ورزشگاه‌ها به روی تماشاگران به علت همه‌گیری ویروس کرونا، برای اولین‌بار 28 آبان و در دیدار استقلال – نساجی تماشاگران اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را پیدا کردند و سپس 3 آذر در دیدار پرسپولیس – صنعت نفت، این اتفاق تکرار شد. هرچند حضور تماشاگران در هر دو بازی به صورت آزمایشی انجام شد تا شرایط حضور تماشاگران طبق پروتکل‌ها مشخص شود.

پس از حضور آزمایشی تماشاگران در هفته‌های پنجم و ششم رقابت‌های لیگ برتر که دیدارهای خانگی استقلال و پرسپولیس مقابل نساجی و صنعت نفت آبادان بود، گویا مقدمات حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها در حال فراهم شدن است. اخیراً پروتکل‌های مربوط به حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها بار دیگر مورد بررسی قرار گرفته است و احتمالا به‌زودی تماشاگران تا سقف 30 درصد ظرفیت ورزشگاه‌ها، اجازه حضور در مسابقات لیگ برتر فوتبال را خواهند داشت. هرچند مسیر اجرایی شدن این اتفاق باید با ابلاغ مصوبه از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در وزارت بهداشت به وزارت ورزش و جوانان برسد و سپس به سازمان لیگ ابلاغ شود.

فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال ایران اعلام کرده‌اند هنوز ابلاغیه‌ای در این زمینه دریافت نکرده‌اند و پس از دریافت ابلاغیه از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، شرایط حضور تماشاگران و نحوه بلیت‌فروشی اعلام خواهد شد.

البته اعلام‌شدن این خبر در آستانه برگزاری هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال باعث شد تا برخی از افراد بخواهند به ورزشگاه‌ها مراجعه کنند، اما سازمان لیگ فوتبال اعلام کردکه تماشاگران به استادیوم‌ها نروند.

به نظر می‌رسد این‌بار در صورت باز شدن در ورزشگاه‌ها به روی علاقه‌مندان، مقررات جدی‌تر و سفت و سخت‌تری از نظر بهداشتی در انتظار تماشاگران باشد، چون در تجربه قبلی انتشار برخی فیلم‌ها از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی باعث شد حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها تداوم نداشته باشد.

بارها در طول دو سال اخیر مربیان و بازیکنان به نبود تماشاگران و کم شدن هیجان فوتبال اشاره کرده‌اند؛ در حالی که تقریبا در تمام دنیا موضوع حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها رفع شده، اما در ایران با وجود پایین آمدن آمار کرونا و واکسیناسیون عمومی هنوز هم نگرانی‌هایی در این خصوص وجود دارد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.