دیدار باقری با مورا پیش از شروع دور جدید مذاکرات

آغاز رایزنی‌های مرحله دوم از هشتمین دور مذاکرات وین

«علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران در نخستین رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک در چارچوب مرحله دوم از هشتمین دور مذاکرات احیای برجام در وین با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار کرد. در این دیدار قرار است دو طرف درباره ادامه مسیر جلسات و گفتگو‌های روز‌های آتی رایزنی کنند

 مرحله دوم از هشتمین دور مذاکرات احیای برجام پس از وقفه سه روزه بخاطر تعطیلات سال نو میلادی، با حضور دیپلمات‌های ارشد ایران و گروه ۱+۴ در وین آغاز شد.
به گزارش ایرنا،«علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران در نخستین رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک در چارچوب مرحله دوم از هشتمین دور مذاکرات احیای برجام در وین با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام دیدار کرد.

در این دیدار قرار است دو طرف درباره ادامه مسیر جلسات و گفت‌وگوهای روزهای آتی رایزنی کنند. دور هشتم مذاکرات وین که از روز دوشنبه ۶ دی‌ماه (۲۷ دسامبر) در وین آغازشده است، ۹ دی‌ماه (۳۰ دسامبر) به‌دلیل سال نو میلادی و تعطیلی خدمات هتل کوبورگ به‌طور موقت متوقف شد تا امروز (دوشنبه) از سرگرفته شود. البته به گفته مذاکره‌کنندگان، در این سه روز نیز رایزنی‌ها و تبادل متن‌ها به صورت غیر رسمی در جریان بود.

یک منبع اروپایی که خواست نامش فاش نشود اظهار داشت که مذاکرات طی دو دور اخیر در فضای خوبی پیگیری شد، رویکرد تمام هیات‌ها جدی بود و همه با یکدیگر تعامل داشتند. این منبع مطلع افزود که مذاکره کنندگان گفت‌وگوهای سازنده‌ای را در حوزه تحریم و مسائل هسته‌ای داشتند و با جدیت در تلاش‌ هستند تا اختلاف نظرها و به اصطلاح پرانتزها را کاهش دهند.

به گفته این منبع آگاه مذاکرات هفته گذشته روی مساله رفع تحریم‌ها در دو حوزه راستی آزمایی و تضمین متمرکز بود. وی با بیان اینکه گفت‌وگوها در مسیر درستی حرکت می‌کند تصریح کرد که سرعت گفت‌وگوها برای رسیدن به نتیجه باید افزایش یابد.

قریب به اتفاق هیات‌های مذاکره کننده امیدوارند که گفت‌وگوها ظرف چند هفته آینده به نتیجه برسد و توافق نهایی برای احیای تعهدات سال ۹۴ حاصل شود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در جمع خبرنگاران گفت که هیات جمهوری اسلامی ایران به وین سفر کرده است تا مطمئن شود که منافع وعده داده شده در برجام محقق می‌شود. وی افزود که در این زمینه «توافق‌هایی را داشتیم و باید ببینیم طرف مقابل با اراده و جدیت وارد می‌شود. »

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.