چینی ها نصف غلات دنیا را انبار کردند/ قحطی جهانی در راه است؟

در صورت ظهور یک جنگ تجاری، قحطی جهانی یا سایر شرایط اضطراری، چین می‌تواند دو برابر آمریکا دوام بیاورد

 خبرگزاری نیکی ژاپن در این باره اعلام کرد، این اقدام دولت چین می تواند منجر به افزایش شدید قیمت غلات در جهان شده و کشورهای بیشتری را در معرض قحطی قرار دهد.

به گزارش عصرایران،بر اساس این گزارش، دولت چین ظاهرا به دلیل ترس از قحطی در حال ذخیره سازی غلات است.
بر اساس داده‌های وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، انتظار می‌رود چین در نیمه اول سال زراعی 2022، 69 درصد ذخایر ذرت جهان، 60 درصد ذخایر برنج و 51 درصد از ذخایر گندم دنیا را در اختیار داشته باشد.

این بدان معناست که کمتر از 20 درصد از جمعیت جهان موفق شده اند بیش از نیمی از ذرت و سایر غلات جهان را ذخیره کنند، که منجر به افزایش شدید قیمت در سراسر جهان شده و ممکن است کشورهای بیشتری را به قحطی بکشاند.

بخش اعظم این غلات در 310 سیلو غلات غول پیکر در نزدیکی بندر “دالیان” ذخیره می شود واز سوی شرکت دولتی ” ) cofcoیک کارخانه بزرگ غذایی دولتی چین) اداره می شود. از این محل در چین، می توان غلات را به راحتی از طریق راه آهن یا دریا به سراسر کشور پهناور چین حمل کرد.
“کوین یویون” رییس ذخایر غلات در اداره ملی غذا و ذخایر استراتژیک چین، در این باره به خبرنگاران گفت: “ذخایر گندم ما می تواند برای یک سال و نیم پاسخگوی تقاضا باشد.” هیچ مشکلی در مورد تامین مواد غذایی وجود ندارد.
به نظر می رسد چین در حال آماده شدن برای کمبود غذا در جهان است، بنابراین قابل توجه است که دولت چین از مدت ها پیش از همه گیری ویروس کرونا هم اقدام به احتکار غلات کرده بود.
2 سال و نیم پیش ( در آگوست 2019 – مرداد 1398) ، وبلاگ مالی “ZeroHedge ” با انتشار گزارشی درباره احتکار مواد غذایی و غلات در چین نوشت: “آیا چین معتقد است که ما در آستانه یک بحران بزرگ جهانی هستیم؟ دولت کمونیست چین همیشه در برنامه ریزی بسیار جدی بوده است، و به نظر می رسد که آنها تصمیم گرفته اند که اکنون زمان احتکار مواد غذایی، طلا و سایر کالاها است.”
و حالا با گذشت بیش از 2 سال پس از آن گزارش، دولت چین ذخایر غلات خود را به طرز چشمگیری افزایش داده است. طبق گفته اداره کل گمرک در چین، چین تنها در سال میلادی گذشته (2020) بیش از 98.1 میلیارد دلار برای واردات مواد غذایی هزینه کرده است که تقریبا پنج برابر بیشتر از سال 2010 است. ایالات متحده تنها 12 درصد از ذخایر ذرت جهان، 1 درصد از ذخایر برنج جهان و 6 درصد از ذخایر گندم جهان را ذخیره کرده است.

آمار نشان می دهد که دولت چین برای هر شهروند چینی حدود 708 پوند ذرت، برنج و گندم ذخیره کرده (هر پوند معادل 453 گرم است)، در حالی که ایالات متحده تنها حدود 363 پوند برای هر شهروند آمریکایی ذخیره کرده است.

این بدان معناست که در صورت ظهور یک جنگ تجاری، قحطی جهانی یا سایر شرایط اضطراری، چین می‌تواند دو برابر آمریکا دوام بیاورد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.