انجام ۲۰ سورتی پرواز بالگرد هلال‌احمر برای انتقال ۵/۵ تن محموله امدادی

دکتر کولیوند در جلسه آنلاین با نمایندگان اعزامی به استان‌های سیل‌زده:

رئیس جمعیت هلال‌احمر در جلسه ویدیو کنفرانس با نمایندگان اعزامی از هلال‌احمر به چهار استان‌ سیل‌زده جنوب کشور و با هدف رسیدگی بیشتر به مردم آسیب‌دیده از سیل تاکید کرد: «لحظه‌ای مردم را تنها نخواهیم گذاشت و به همه آسیب‌دیدگان و متاثران از سیلاب امدادرسانی خواهد شد.»

دکتر پیرحسین کولیوند درباره وضعیت مناطق سیل‌زده جنوب کشور تا صبح امروز گفت: «برای کمک به مناطق سیل‌زده استان سیستان‌وبلوچستان، یک فروند بالگرد کمکی به منطقه اعزام و اقلام زیستی نیز به استان منتقل شده است.»

او افزود: «برخی روستاها در استان سیستان‌وبلوچستان به علت مسدودشدن راه‌های ارتباطی در محاصره آب هستند، اما وضعیت زیستی در داخل روستاها مناسب است. بارندگی در برخی مناطق استان سیستان‌وبلوچستان ادامه دارد، اما انتظار می‌رود این سامانه بارشی به زودی از شمال استان خارج و وضعیت پایدار شود.»

رئیس جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: «وضعیت در استان هرمزگان پایدار شده، اما مسیرها در شهرستان‌های بشاگرد و حاجی‌آباد همچنان مسدود است. در استان کرمان 109 روستا از بارندگی آسیب دیده‌اند و همچنان 13 روستا در استان کرمان در محاصره آب هستند.»

کولیوند ادامه داد: «در استان فارس، شهرستان‌های لارستان و لامرد بیشترین آسیب را از سیل دیده‌اند و چهار روستا در این مناطق همچنان در محاصره سیل است که با اعزام بالگرد، بسته‌های غذایی میان مردم توزیع شد. متاسفانه در این مناطق 10 منزل بر اثر وقوع سیل تخریب شده است.»

او افزود: «در استان خراسان‌جنوبی نیز باران فروکش کرده است، اما سه شهرستان دچار آبگرفتگی شدند. تا این لحظه بر اثر وقوع سیل در مناطق جنوبی کشور، متاسفانه 6 نفر (یک نفر در شهرستان داراب، یک نفر در لامرد، یک نفر در بیرم، یک نفر در مهرستان و دو نفر در سیرجان) جان خود را از دست داده‌اند.»

رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: «پایش مناطق حادثه‌دیده با جدیت و با به‌کارگیری تمامی نیروها تداوم دارد. همه امدادگران در حالت آماده‌باش هستند و تا زمانی که مردم به ما نیاز داشته باشند، در میدان حاضر هستیم. منابع مالی نیز در اختیار استان‌های متاثر از سیل قرار گرفته است تا اقلام مورد نیاز را خریداری کرده و میان حادثه‌دیدگان توزیع کنند.»

کولیوند افزود: «تخلیه آب از منازل شهروندان با کمک داوطلبان و گروه‌های جهادی آغاز شده است. مشخصا ما مردم را یک لحظه تنها نخواهیم گذاشت تا وضعیت زندگی آنها تثبیت شود و به منازل خود بازگردند.»

رئیس جمعیت هلال‌احمر خدمات مرکز امدادونجات هوایی را در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده نیز تشریح کرد و گفت: «تا ساعت ۱۴ امروز سه‌شنبه ۱۴ دی ماه، ۵/۵ تن محموله امدادی با ۲۰ سورتی عملیات پروازی به استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس منتقل شد.»

او افزود: «همچنین چهار فروند بالگرد با ۱۰ ساعت و ۱۵ دقیقه ساعت پروازی توانستند ۱۰ نفر را به منطقه امن منتقل کنند.»

ارایه گزارش نمایندگان اعزامی به استان‌ها

رئیس سازمان جوانان، رئیس سازمان امدادونجات، معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی و مشاور رئیس جمعیت هلال‌احمر با حضور در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس بر روند امدادرسانی به حادثه‌دیدگان نظارت کرده و وضعیت امدادرسانی در این استان‌ها را در جلسه ویدیو کنفرانس با دکتر کولیوند تشریح کردند.

دکتر مهراب شریفی‌سده در اشاره به وضعیت مناطق حادثه‌دیده در کرمان گفت: «چهار تیم از چهار شهرستان، عملیات امدادرسانی و توزیع اقلام امدادی را برعهده دارند. بیشترین مشکل مردم در بارندگی‌های روزهای گذشته به دلیل ساخت منازل مسکونی در حریم رودخانه‌ها به‌وجود آمده است.»

دکتر گلفشان، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر نیز وضعیت مناطق سیل‌زده در سیستان‌وبلوچستان را تشریح کرد و گفت: «2هزار خانوار در کنارک، آسیب دیده و منازل مردم دچار آبگرفتگی شده است. در این منطقه تاکنون 3هزار تخته پتو میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.»

به گفته گلفشان؛ شناسنامه امدادی حادثه‌دیدگان در کنارک در حال آماده‌سازی است و بیشترین نیاز مردم در مناطق حادثه‌دیده، البسه و شیر خشک برای کودکان است.

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امدادونجات نیز وضعیت بارش‌ها را در هرمزگان در حال تثبیت اعلام کرد و افزود: «120 خانه در میناب قبل از اینکه زیر آب برود، با تلاش امدادگران تخلیه شده است.»

دکتر عبداللهیان، مشاور رئیس جمعیت هم با حضور در شهرستان بیرم گفت: «مهم‌ترین نیاز مردم حادثه‌دیده در این شهرستان، چادر امدادی، بسته‌های غذایی و اقلام زیستی است که به سرعت آماده شده و در اختیار آسیب‌دیدگان قرار می‌گیرد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.