رویای درآمدزایی چند صد میلیاردی به باد رفت؟

کارگزار استقلال هنوز نتوانسته به تعهداتش در قبال فوتبال عمل کند!

با گذشت بیش از 3 ماه از شروع لیگ برتر ادعاهای کارگزار باشگاه استقلال در قبال تبلیغات محیطی عملی نشده است.

شهروندآنلاین: بعد از حضور مصطفی آجورلو در رأس باشگاه استقلال این مدیر که سابقه زیادی در بحث درآمدزایی و رونق اقتصادی در فوتبال داشت، تصمیم گرفت چنین فضایی را در استقلال هم ایجاد کند. آجورلو در یکی از اولین اقداماتش با یک کارگزار قرارداد میلیاردی بست. به این صورت که این قرارداد 500 میلیارد تومان برای یک سال ارزش داشت و البته 150 میلیارد آن مربوط به گرفتن حق تبلیغات محیطی بود.

این در شرایطی بود که تبلیغات محیطی در لیگ برتر به طور انحصاری در اختیار سازمان لیگ فوتبال بود و هر سال مبلغی را به باشگاه‌ها ارایه می‌کرد. آجورلو و کارگزار جدید استقلال اما طرحی را ارایه کردند که طبق آن خودشان تبلیغات محیطی را در بازی‌های خانگی‌شان انجام می‌دهند و از هر بازی مبلغی در حدود 3 میلیارد تومان به سازمان لیگ پول می‌دهند.

این طرح مورد موافقت قرار گرفت و اجرایی شد. کار به جایی رسید که باشگاه‌های دیگری از جمله پرسپولیس هم به فکر آن افتادند که تبلیغات محیطی‌شان را خودشان اجرا کنند و این موضوع هفته‌ها چالش را در فوتبال در پی داشت.

در نهایت استقلالی‌ها خودشان تبلیغات دور زمین را برعهده گرفتند و حتی نشست‌های خبری‌شان را نیز در محلی غیر از سازمان لیگ برگزار کردند.

حالا اما با گذشت 13 هفته از رقابت‌های لیگ برتر، ظاهرا چک کارگزار استقلال به سازمان لیگ برگشت خورده و البته که بدهی‌های بعدی نیز پرداخت نشده است!

درودگر: چک کارگزار استقلال برگشت خورد!

صادق درودگر، رئیس کمیته بازاریابی سازمان لیگ، اصلی‌ترین مخالف در اختیار قرار دادن تبلیغات محیطی در اختیار باشگاه‌ها بود. او برای خودش دلایلی داشت و حتی بارها با مسئولان استقلال و پرسپولیس در این خصوص به مناظره نشست و چالش‌هایی نیز برایش در این مناظره‌ها ایجاد شد. او که پیش از این تبلیغات محیطی کل لیگ را به شرکتی واگذار کرده بود و طی آن 160 میلیارد برای یک فصل در آمد داشت و از این پول مبلغی هم به باشگاه‌ها می‌رسید، از روز اول اعتقاد داشت کارگزار استقلال سابقه خوبی در این امر ندارد و از عهده کار برنمی‌آید. آن زمان اما با فشارهای وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در نهایت درودگر درباره استقلال کوتاه آمد تا مبلغی را به ازای هر بازی خانگی استقلال از این باشگاه و کارگزارش دریافت کند و تبلیغات را به آنها بدهد. همین اتفاق هم افتاد، اما حالا درودگر ادعا می‌کند چک کارگزار استقلال برگشت خورده است.

درودگر در این‌باره گفت: «این خبر صحت دارد، اولین چک کارگزار باشگاه استقلال برگشت خورده است. ضمن اینکه کارگزار استقلال چک بازی‌های دیگر را اصلا تحویل سازمان لیگ نداده است.»

درآمدزایی میلیاردی چه شد؟

مسئولان استقلال از روزی که تبلیغات محیطی را در اختیار گرفتند، ادعا داشتند در هر مسابقه خانگی حداقل 10 میلیارد تومان در آمدزایی می‌کنند و از این مبلغ حدود 3 میلیارد هم به سازمان لیگ می‌دهند. آنها پیشنهاد دادند که باشگاه‌های دیگر هم تبلیغات‌شان را به کارگزار استقلال بسپارند تا بتوانند پول بیشتری نسبت به دریافتی از سازمان لیگ بگیرند. حتی برخی باشگاه‌ها نیز به طور شفاهی همراه استقلالی‌ها شدند. اما حالا با گذشت 13 هفته که استقلال در 6 هفته‌اش میزبان بوده و باید 60 میلیارد درآمدزایی می‌کردند و حدود 18 میلیارد به سازمان لیگ بدهد، فقط یک چک 6 میلیاردی به سازمان لیگ داده شده که آن هم ظاهرا برگشت خورده است!

سابقه خراب کارگزار استقلال

نکته مهم درباره کارگزار باشگاه استقلال سابقه او در بحث تبلیغات محیطی است. شرکتی که استقلالی‌ها با آن کار می‌کنند فردی به نام شیرازی را در هیات مدیره خود دارد. این فرد در گذشته در قالب مدیرعامل شرکت ایران نوین یک‌بار تبلیغات محیطی سازمان لیگ را در اختیار گرفت و قراردادی 60 میلیاردی بست. این موضوع مربوط به 6 سال قبل است که کار به شکایت‌کشی رسید. در نهایت سازمان لیگ شرکت متعلق به شیرازی را محکوم کرد. حال این فرد که سابقه خوبی در بحث تبلیغات ندارد با باشگاه استقلال قرارداد همکاری بسته و البته که در میانه‌های راه تاکنون مشخص شده به تعهداتش عمل نکرده است.

تبلیغات به سازمان لیگ برمی‌گردد؟

در چنین شرایطی مصطفی آجورلو، مدیرعامل استقلال که سابقه نداشته نتواند در امور اقتصادی موفق عمل کند و در هر باشگاهی کار کرده درآمدزایی مناسبی داشته، باید به دنبال راه چاره بگردد. او روی دریافتی 500 میلیاردی از کارگزار که 150 میلیارد آن متعلق به تبلیغات محیطی است، حساب کرده و قول هایی نیز به مسئولان سازمان لیگ داده است. از این رو، مسئولان سازمان لیگ هم تلاش خواهند کرد تا در فضای فعلی تبلیغات را دوباره خودشان برعهده بگیرند و قطعا در صورتی که از باشگاه استقلال به پول نرسند، این کار را خواهند کرد. باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده چه اتفاقاتی درباره این رویای بزرگ استقلال برای درآمدزایی میلیاردی رخ می‌دهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.